Doro korat till årets mobilföretag

Sent under torsdagskvällen utsågs Doro till Årets Företag vid den stora Mobilgalan i Kista Science Tower i Stockholm. Det är första gången i tävlingen Guldmobilens historia som ett företag inom området enkla mobiltelefoner uppmärksammas och utses till årets företag. Bakom galan och tävlingen står tidningarna Mobil:Business och Mobil.

- Idag känner vi otroligt mycket stolthet och glädje på Doro. Vi är mitt uppe i en spännande resa och att få motta detta pris ger oss ännu mer energi och inspiration för framtiden. Jag vill rikta ett särskilt tack till alla våra dedikerade och engagerade medarbetare som gjort den här satsningen möjlig, säger Jerome Arnaud, VD på Doro.

Kategorin Årets Företag rankas som den mest prestigefyllda och utses av en särskilt tillsatt jury med representanter från näringslivet och de båda arrangörstidningarna. Med följande motivering utsågs Doro till vinnare:

Med väldesignade telefoner för ett negligerat och bortglömt marknadssegment har pristagaren mutat in en egen nisch, och på kuppen gjort bra affär av det.

Doro har under de senaste åren drivit en framgångsrisk satsning på att utveckla enkla mobiltelefoner för framförallt seniora användare. Detta har gett resultat i såväl försäljning som på aktiemarknaden. 2010 var Doro det företag som gick näst bäst på Stockholmsbörsen med en uppgång på 179 procent. Framångarna har fortsatt även i år, något som den färska Q3-rapporten visar med en försäljningsökning på 7,8 procent och ett rörelseresultat som uppgick till 15,6 miljoner kronor.

Bland årets uppmärksammade produktnyheter återfinns bland annat företagets första kameramobil, Doro PhoneEasy® 615, som snabbt kommit att bli en storsäljare. Under 2012 väntar en rad spännande nyheter och inte minst inom företagets nya fokusområden mHealth och TeleCare.

Guldmobil-tävlingen arrangerades för elfte året i rad av tidningarna Mobil och Mobil:Business och gick i år av stapeln på Kista Science Tower.

Klicka här för att läsa mer om tävlingen på mobil.se

Camilla Nilsson, marknadschef på Doro AB

• doro phoneeasy 615
  • enkel mobiltelefon
  • seniormobil
  • seniortelefon

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.