Ny enkel Doro-mobil håller för regn och smuts

Doro PhoneEasy® 530X är en enkel och tålig mobiltelefon som klarar lite av varje. Modellen är IP54-klassificerad och därför damm- och stänksäker. Det gör den perfekt för seniorer såväl som för hantverkare och andra yrkesgrupper som har behov av en robust och tålig mobil. Doro PhoneEasy® 530X är dessutom utrustad med en 2 megapixelkamera med blixt och videofunktion, ett enkelt mail-program samt väderprognos på startskärmen.

Doro lanserar nu Doro PhoneEasy® 530X – efterföljaren till den robusta Doro PhoneEasy® 520X. Nytt är att mobiltelefonen är IP54-klassificerad, alltså damm- och stänksäker.

• Vi har utvecklat Doro PhoneEasy® 530X till personer i behov av en mobiltelefon som tål lite extra. Det kan exempelvis vara aktiva seniorer, som tillbringar mycket tid ute i naturen eller som bara vill ha en telefon som de vet är pålitlig och tål att tappas eller bli blöt, säger Camilla Nilsson, Nordisk Marknadschef Doro AB.

Förutom IP54-klassificeringen har Doro PhoneEasy® 530X uppgraderats på en rad punkter: Den har en större skärm än sin föregångare (2.4” jämfört med 2”), väderprognos, ett enkelt mail-program plus att den är HD Voice-certifierad. Telefonen är dessutom utrustad med en 2 megapixelkamera med blixt och video.

Lämplig för hantverkare
Även om många ser Doro som ett varumärke för seniorer riktar sig den nya telefonen inte bara till den äldre målgruppen:

• Doro PhoneEasy® 530X fungerar också utmärkt för yrkesgrupper där arbetsmiljön kräver en robust telefon. Det kan exempelvis vara byggarbetsplatser där det dammar och bullrar mycket, säger Camilla Nilsson.

Precis som alla andra Doro-telefoner har modellen extra högt och tydligt ljud, och den robusta och enkla designen ger användaren ett stadigt grepp och gummiränderna på baksidan förhindrar att telefonen glider ur handen. De förhöjda och tydligt separerade knapparna gör också det enklare att undvika feltryckningar. Det är en fördel för seniorer med försämrad motorik, men också för till exempel hantverkare.

Utöver detta har den praktiska Doro PhoneEasy® 530X också en stark ficklampa som kan tändas och släckas via en knapp på framsidan av mobiltelefonen.

Användarvänlighet framför allt
Oavsett om det gäller moderna smartphones eller klassiska mobiltelefoner kännetecknas Doro av enkla, användarvänliga telefoner, och Doro PhoneEasy® 530X är inget undantag. Den är lätt att använda och har ett enkelt menysystem med tydliga genvägsknappar så att man till exempel enkelt kommer åt sina tio favoritkontakter.

Telefonen har också stöd för Doros egna molnbaserade tjänst, My Doro Manager, så att telefonen kan fjärrstyras från en dator. Det ger användaren och dess familj möjlighet att uppdatera telefonens innehåll och inställningar via internet.

Doro PhoneEasy® 530X finns i en elegant silverfärgad design och är tillgänglig i butik och online.

Doro PhoneEasy® 530X

• Mobiltelefon med IP54-klassificering, dvs. damm- och stänksäker
  • Robust design för ett säkert grepp
  • 2.4” LCD-skärm