Succé för Doros erbjudande om courtagefri handel för de aktieägare som inte hade en full börspost (1 000 aktier)

Doros erbjudande 6-29 september till de aktieägare som inte hade en full börspost (1 000 stycken aktier) blev en succé. Cirka 1100 aktieägare sålde sina minde poster medan ungefär 450 köpte upp sig till en full börspost. Totalt sett köptes netto nästan 144.000 aktier. Målet med Doros erbjudande var att underlätta aktiehandeln och därmed skapa förutsättningar för bättre likviditet i Doro-aktien. – Doro hade många små aktieägare som nu fått en jämn börspost eller har kunnat sälja sina aktier utan courtage. Vi är mycket nöjda med att så många har önskat komplettera sin portfölj till en full börspost. Reaktionerna från våra mindre aktieägare har varit mycket positiv men även marknaden i övrigt har uppskattat vårt erbjudande. Vi har nu skapat bättre förutsättningar till en förbättrad likviditet i aktien, säger Ingvar Karlsson CFO på Doro. Nordea har hanterat erbjudandet. Totalt erbjöds nästan 5000 aktieägare av vilka en tredjedel har accepterat erbjudandet. Tidplan för erbjudandet 6 oktober utsändande av avräkningsnotor för köp till full börspost. 11 oktober är likviddag för köpta aktier. 18 oktober beräknas utsändande av avräkningsnotor för försäljning av aktierna ske. 18 oktober är beräknad likviddag för sålda aktier. Mer information och nästa rapport Ytterligare information om Doro finner du på: www.doro.com. Doro lämnar rapport för tredje kvartalet den 19 oktober. För mer information, var vänlig kontakta Ingvar Karlsson, CFO Doro, 046-280 50 62. Om Doro Doro designar, utvecklar och säljer produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Utöver telefoner till privata användare och företag samt walkie-talkies, erbjuder även Doro tillbehör såsom headsets, telefonsvarare och nummerpresentatörer. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design, har bidragit till Doros framgångar på den europeiska fasta telefonimarknaden. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2003 omsatte Doro-koncernen 648 Mkr och hade en vinst på 28 Mkr. Koncernens huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder och i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com.