Dagens Samhälle köper DoubleChecks affärsområde Offentlig affärsinformation

Med start i december kommer alla aktörer på den offentliga marknaden kunna ta del av DoubleChecks insamlade affärsvärden via Dagens Samhälle Insikt AB. Ett nytt affärsdrivet bolag som ska samla in, bearbeta och tillhandahålla offentlig affärsinformation till både köpare, säljare och andra aktörer som verkar på den offentliga marknaden.

– Vi har länge bevakat den offentliga marknaden och släppte precis, med hjälp av bland annat data från DoubleCheck, en unik granskning av de största privata leverantörerna till offentlig sektor. Med förvärvet kan vi nu erbjuda en mer komplett tjänst över i princip samtliga affärer som görs med våra skattepengar, säger Olov Carlsson.

- Denna försäljning och utökade samarbete mellan parterna kommer innebära att DoubleCheck kan fokusera än mer på att jobba med beslutsstöd och rådgivning. Jag är säker på att Dagens Samhälle som ny ägare av vår affärsinformation kommer kunna bidra till en ökad takt av utveckling av hela den offentliga marknaden. Dessutom ser jag fram mot att på uppdrag få jobba med affärsutveckling av kringliggande tjänster till deras satsning, säger Fredrik Tamm

Genom denna affär och förstärkta samarbete med Dagens Samhälle kommer DoubleCheck, tillsammans med övriga partners som Mercell och Tenders, erbjuda hela kedjan av affärsstöd för att leverantörer skall kunna göra bättre offentliga affärer. Något som gagnar både köpare som alla oss skattebetalare.

För mer information, kontakta:

Fredrik Tamm, vd, grundare och PR-ansvarig DoubleCheck, 070-712 43 57, fredrik.tamm@doublecheck.se

Olov Carlsson Chefredaktör, VD och ansvarig utgivare Dagens Samhälle, 08 – 452 73 01, olov.carlsson@dagenssamhalle.se

• Företagande

DoubleCheck är en ledande marknadskonsult på den offentliga marknaden. Med kunskap, erfarenhet och lösningar påverkar vi den offentliga marknaden. Vi skapar förutsättningar för fler sunda, trygga och långsiktiga affärer. Vi hjälper också företag att etablera sig på den offentliga marknaden. Verksamheten är uppdelad inom tre affärsområden: beslutsstöd, affärsstöd och kommunikationsstöd.
Vill du läsa mer om hur den offentliga marknaden fungerar, läs DoubleChecks White paper.
För mer information om 80-miljardersklubben se www.80miljarder.nu

Dagens Samhälle är den ledande tidningen för beslutsfattare på den offentliga marknaden - chefer och politiker i kommuner, landsting, regioner och offentligt ägda bolag. I Dagens Samhälle möter läsarna människorna som står bakom besluten, de som driver verksamheterna, levererar tjänsterna och utövar makten. Tidningen startades 2004 och är politiskt obunden.

Dagens Samhälle har genomsnittligt 60 000 läsare per nummer enligt Orvesto Näringsliv med en TS-upplaga 26 200. Dagens Samhälles sajt når varje vecka ca 70 000 unika besökare inom målgruppen.
Vill du läsa mer om Dagens Samhälle: www.dagenssamhalle.se

Fredrik Tamm