Pressmeddelande -

Daniel Mendozas bästsäljande roman "Den Enda" skall bli film i samarbete med Mikael Flodell

Daniel har under många år byggt upp en fantastisk härskara av fans endast genom SoMe och genom att åka land och rike runt för att föreläsa kring positiva budskap. Mikael och Daniel delar idén och passionen att genomföra sina projekt bortom de traditionella kanalerna och att skapa en unik miljö för skapandet av filmen.

Tanken med ” Den Enda” The Movie är att göra en turné av föreläsningar riktade till företag och privatpersoner genom att sprida budskapet om boken och filmen.

Den Enda är en Trilogi där del 2 och 3 är under utveckling. Boken Den Enda (The One) är nyligen översatt till engelska och intresse finns för en lansering i USA. Daniel Mendozas stil jämförs med Paulo Coehlo. Första boken närmar sig nu 10 000 sålda böcker utanför de traditionella förlagen. Vilket gör boken till en av de mest sålda böckerna av en debuterande författare i Sverige. Crowdfunding kampanjen är första steget i att förverkliga filmprojektet.