Framtidens julgranar på J-dagen i Falkenberg

På fredag 8 november är det dags för den årliga J-dagen i Falkenberg med traditionsenlig parad med hästekipage.  På Rådhustorget står elever från Drottning Blankas Gymnasieskola beredda att visa upp alternativa julgranar på temat ”Framtidens julgran” från kl 18.

-Vi är glada och stolta att våra estetelever på programmen Design och inredning, Modedesign och Stil- och trendstylist, fått uppdraget att skapa ”Framtidens julgran” och engagemanget bland eleverna har varit stort. Vi kommer att visa upp totalt fem granar där eleverna visar prov på kreativitet och nyskapande. Projektet inleddes med en inspirationsdag, där vi bland annat diskuterade hållbar utveckling och vad vi kan göra om eller när granarna tar slut, säger Julia Andersson, lärare i mode på Drottning Blankas Gymnasieskola.

Förutom den alternativa julgransutställningen kommer eleverna att sätta upp en studio på plats, där de stylar och sminkar besökare. Efter styling finns möjlighet att ta alternativa julkort, som mailas till dem som så önskar.

-Det är värdefullt för våra elever att få möjlighet att använd sina kunskaper i skarpt läge utanför skolan och vi ser fram emot många besökare under kvällen, säger Julia Andersson, lärare i mode på Drottning Blankas Gymnasieskola.

För mer information om Drottning Blankas Gymnasieskola kontakta Mikael Jacobsson, rektor, 072-201 22 50, mikael.jacobsson@dbgy.se

Drottning Blankas Gymnasieskola är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som  har omkring 48 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i sina verksamheter. AcadeMedia har cirka 300 enheter och 8 500 medarbetare.

Inom AcadeMedia har alla skolor en elevgaranti vilket innebär att du som elev är garanterad att få slutföra dina studier hos oss. Läs mer om elevgarantin på AcadeMedias hemsida.