Barnkör från Botkyrka uppträder på Drottningholms Slottsteater

Nyhet   •   Jun 10, 2013 15:53 CEST

På lördag den 15 juni uppträder en barnkör från Spektrumkörerna i Botkyrka på Drottningholms Slottsteater. Kören består av 25 personer i åldrarna 9-12 år, och de kommer att framföra ett Mozart-spel kallat "Mäster Wolfgang".

Framträdandet sker i samband med premiären av teaterns familjeföreställning "Le petite spectacle magique" - en trolleri- och musikföreställning - med magikern Malin Nilsson och violinisten Maria Lindal samt musiker ur Drottningholmsteaterns orkester.

De unga körmedlemmarna bär alla vackra 1700-tals dräkter och peruker som har tagits fram av textildesigner Laila Durán och sömnadsföreningen Con Brio i Hallunda. Det är inte första gången kören uppträder på en välkänd scen, i maj sjöng de på Konserthuset i samband med Emerich-galan. Körledare är Marie Bejstam.

Barnkören uppträder mellan klockan 15.00-15.30 och trolleriföreställningen börjar klockan 16.00. Fri entré till körens uppträdande i Déjeunersalongen. Till trollerföreställningen köps biljetter enklast på Ticnet eller på plats i Teaterboden. Déjeunersalongens servering öppnar kl 15.00.

Kommentarer (0)