DS PÅ BILSALONGEN I GENÈVE - EN NY ERA

När bilsalongen i Genève nu öppnar för 85:e gången går DS in i en ny era. Det är snart ett år sedan man avslöjade att DS nu står på egna ben som separat bilmärke inom PSA-koncernen.
Under pressdagarna den 3-4 mars får premiummärket DS för första gången en egen monter på Palexpo, i hall 6 intill Citroën.

Genève-salongen är ett idealiskt tillfälle att visa upp det nya franska premiummärket DS. Yves Bonnefont, VD för DS, håller presskonferens första pressdagen den 3 mars kl 14, det vill säga direkt efter Linda Jackson, VD för Citroën, som börjar kl 13.45.  Yves Bonnefont kommer att berätta om de stora satsningarna på DS som görs globalt, samt släppa nyheter om profileringen av märket DS.

Detta är huvudattraktionerna i DS-montern:

VÄRLDSPREMIÄR:

- Nya DS 5 - med bland annat nya fronten ”DS Wings” - är sinnebilden av märket DS

- En specialversion av DS 5

TÅL ATT SES PÅ NYTT:

- DIVINE DS – konceptbilen med avant-gardistisk design och tre olika inredningar.

- DS 3 WRC – den uppgraderade rallybilen som hade premiär i årets Monte Carlo-rally och om sågs under Svenska rallyt.

- DS 21 Pallas – den legendariska versionen som berättar om DS-arvet.

UPPDATERAT MODELLPROGRAM:

- DS 3 med ny ljussignatur och nya Euro6-motorer

- DS 3 Cabrio i nytt utförande

- DS 4 med nya Euro6-motorer

INTERVJUER:

Välkommen att kontakta mig för att boka intervjuer med följande personer:

Yves BONNEFONT, VD för märket DS

Eric APODE, direktör och ansvarig för produkt- och affärsutveckling av DS

Arnaud RIBAULT, marknads- och försäljningsdirektör för DS

Thierry METROZ, designdirektör DS

PRESSMEDDELANDE:

Läs även detaljerad information i bifogade pressmeddelande (engelsk text) .

VIDEO OCH FOTON FINNS ATT LADDA NER FRÅN

Användarnamn (VERSALER): SALONDEGENEVE

Lösenord(VERSALER): MARQUEDS2015

VÄL MÖTT!

Lena Rönnelius Ericson

Informationschef/Responsable RP

Mobil: +46 (0)70 575 06 99 – lena.ericson@citroen.com

CITROËN Sverige AB – Finspångsgatan 54B – 163 88 SPÅNGA

Tel: +46 (0)8 474 53 00 – Fax: +46 (08) 474 53 95

Tänk på miljön innan du skriver ut detta mail.

• ds
  • premiummärket ds
  • ds at geneva motor show

• Stockholm

Citroën introducerade DS i mars 2010, med lanseringen av modellen DS 3, och är idag ett självständigt premium-märke. DS står för ”innovativ lyx från Paris” och förkroppsligar sin unika stil och innovation från arvet av den ursprungliga DS-modellen, DS19. Den premiärvisades på bilsalongen i Paris 1955 och tillhör bilindustrins klassiker. Modellnamnet som i Frankrike uttalades som ”la Déesse”, gudinnan, fick i Sverige smeknamnet ”Paddan”. Liksom då riktar sig DS till kunder som vill ge ett personligt uttryck i sitt bilval. Idag finns fem olika DS-modeller: DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 5 och DS 5LS (säljs endast i Kina). DS-serien särskiljer sig med sin stil, känsla och elegans. Likaså med avancerad teknik, bland annat med dieselhybriden, Hybrid4, som finns i DS 5. I Europa distribueras DS av Citroën hos ett begränsat antal selektiva handlare och under våren 2015 invigs en specifik DS Store i Stockholm. Med det nya premiummärket DS erbjuder man kunderna en helhetsupplevelse som inte bara begränsar sig till produkten, utan även innefattar exklusiva premiumtjänster framför allt genom medlemsklubben DS PRIVILÈGE. Sedan lanseringen har det sålts ca 500 000 bilar av märket DS.