Förändring i Dunis ledningsgrupp

Förändring i Dunis ledningsgrupp

Franck Bancarel tillträder som affärsområdeschef för Meal Service.

Franck Bancarel har utsetts till ny affärsområdeschef för Meal Service. Han efterträder Linus Lemark som sedan januari i år tagit över som affärsområdeschef för Table Top. Franck har varit anställd på Duni sedan 2006 and har bred erfarenhet från tidigare tjänster inom säljorganisationen. Han kommer närmast från rollen som Director Meal Service South & West Europe, vilket inkluderar ansvar för BioPac UK. Franck tillträder sin nya roll omgående men behåller också sitt nuvarande ansvarsområde tills en ersättare utsetts. I samband med sin nya position tar Franck plats i Dunis ledningsgrupp.

”Jag välkomnar Franck till ledningsgruppen och sin nya tjänst. Franck har varit starkt bidragande till den positiva utvecklingen inom Meal Service de senaste åren. Interna rekryteringar från vår globala organisation är viktiga för att behålla kompetens inom Duni och denna befordranbidrar även till en mer internationell ledningsgrupp”, säger Johan Sundelin, VD och koncernchef.

::

Johan Sundelin, VD och koncernchef, telefon +46734196179

::

Våra produkter finns på över 40 marknader och är marknadsledande i Central- och Nordeuropa. Vi har ungefär
2 500 anställda i 24 länder. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har tillverkningsenheter i Sverige, Tyskland, Polen, Nya Zeeland och Thailand. Företaget är noterat på NASDAQ Stockholm.