DuoBad delaktig i pris

Den välkända restaurangen Linnéa på Södra vägen i Göteborg startades 1998 av Bengt Sjöström och totalförstördes av en ödesdiger vindsbrand i augusti 2008, det var inte bara restaurangen som blev förstörd utan hela fastigheten.

Hösten 2009 var återuppbyggnaden av fastigheten så långt kommen och restaurang Linnéa var redo att återuppstå igen. Basco Interiör fick uppdraget att skapa en unik restaurangmiljö med en total upplevelse. Med det menas alla rum – även de intima utrymmen som toaletter. Det gick så bra att Linnéa Restaurant nominerades till restauranggalan i kategorin "bästa krogmiljö 2010" och på galan som hölls i november meddelades det att Basco Interiör vunnit.

Motiveringen löd:Det är konst i sig att skapa en mötesplats som ger gästen så mycket mer än fantastisk mat. Det är utmärkt, annorlunda, unikt och lätt omtumlande. Man går inte härifrån oberörd – inte ens från toaletten! Att låta svenska konstnärer möta svensk gastronomi på det här sättet är ett genidrag – och vinsten är glasklar.

Vad har detta med DuoBad att göra?

Jo konceptet med glas, trängde hela vägen in till toaletterna där vi fick inreda med Kosta Bodas glashandfat och konsthantverk på väggarna i form av samma företags Art Tiles. DuoBad är exklusivt utvald att marknadsföra och sälja Kosta Bodas badrumsprodukter.

• Materialfrågor, färgsättning

• alessi
  • badrum
  • duobad
  • exklusiv design
  • färgsättning badrum
  • glas
  • glasdesign
  • kosta boda
  • massiva badrumsmöbler
  • ny design
  • smart förvaring
  • svenskt lövträ

DuoBad har ett nära samarbete med världskända badkarstillverkaren Recor, från Portugal. Alessi från Italien samt Kosta Boda. Företaget har för närvarande 12 anställda och omsätter drygt 30 miljoner kronor.