Läcker färgsättning skapar harmoni i badrummet

DuoBad har under de sista två åren arbetat med att uppgradera badrummet. I vanligt tal benämns inte badrummet när du beskriver antal rum i en lägenhet eller ett hus. Rum och kök – men inte badrum. Anledningen ligger djup rotat där badrummet i alla tider har varit något slutet. En plats där vi är ensamma. En plats där vi uträttar behov. Men så är det inte längre. Badrummet är ett nytt rum att trivas i. Här kan vi umgås och vara intim utan att behöva skämmas.

Vi ställer allt högre krav på vårt badrum. Vi har allt för länge enbart sett till praktiska lösningar. Att hermetiskt tillsluta utrymmet i blänkande kakel, är praktiskt om vi behöver spola av det. Men så är det ju inte. Det måste inte heller vara skinande vitt, som om vi måste kompensera och motväga det vi faktiskt gör i badrummet. Nej nu vill vi uppgradera rummet. Höja mysfaktorn. Vi skall ju trivas här inne. Nya former är tillåtet. Det behöver inte vara kantigt och sterilt. Mjuka linjer och variation i material. Porslin och massiva trämöbler i kombination med glas och krom. Gärna textilier och härligt sensuellt ljus. Djärva färger i kombination. Utgå från svart och låt fantasin skapa resten.

Vill du se mer hur DuoBad tänker sig nya trivsamma badrum, gå in på hemsidan och dröm dig bort hur just ditt badrum skulle kunna bli ett nytt rum att trivas i. På hemsidan finns även en lista på alla de köpställen runt om i Skandinavien, där du hittar vår möbler.

• Materialfrågor, färgsättning

• duobad
  • exklusiv design
  • färgsättning badrum
  • badrum

DuoBad har ett nära samarbete med världskända badkarstillverkaren Recor, från Portugal. Alessi från Italien samt Kosta Boda. Företaget har för närvarande 12 anställda och omsätter drygt 30 miljoner kronor.