Nya trender för badrummet

Efter ett antal år där köket fått väldigt mycket uppmärksamhet, så verkar det nu som om det är dags för badrummet. Nu brusar det av idéer för hur vi kan uppgradera badrummet till ett nytt rum att trivas i. Med några få undantag, så har ju badrummet varit både sterilt och lite kantigt. Nu skall det dock bli ändring på detta.

DuoBad arbetar uteslutande med svenskt lövträ i sina badrumsmöbler. Ett perfekt material som trivs i fuktiga miljöer. Möblerna kombineras och kompletteras med varumärken som Alessi, Kosta Boda och Recor. Något som verkligen skapar något helt nytt i branschen.

Ingen tvivlar hellre längre på att färgerna är på väg tillbaka i inredningen. Det gäller även badrummet. Det vita sterila har nu fått konkurrens av andra kulörer. Svart räknas ju som både sensuellt och elegant. Det är ju ingen slump varför vi ofta väljer svart när vi skall på fest. Samma känsla kan du även inreda badrummet med. DuoBad erbjuder nu två av sina poplära badrumsinredningar i svart, Sekel och Vilan. Möblerna är under produktion och lanseras ut i återförsäljarnätet under våren. Även den helt nya serien Garbo, har fått en svart version.

• alessi
  • duobad
  • exklusiv design
  • glasdesign
  • kosta boda

DuoBad har ett nära samarbete med världskända badkarstillverkaren Recor, från Portugal. Alessi från Italien samt Kosta Boda. Företaget har för närvarande 12 anställda och omsätter drygt 30 miljoner kronor.