DuraSquare: Fusion av stringenta linjer och organiska former

DuraSquare: Fusion av stringenta linjer och organiska former

Den nya DuraSquare-serien från Duravit sätter en helt ny Standard för estetik och minimalism. Med utformandet av den nya serien kombineras reklangelns stringenta yttre kanter med organiska och mjuka inre konturer. DuraSquares tvättställ och badkar är tillverkade i DuraCeram  och DuraSolid som är två innovativa och hållbara material som Duravit har utvecklat själva.

Tvättställen är utformade i parallella linjer med extremt tunna sidor som bara är fem millimeter tjocka. Den inre bassängen bildar en mjuk och estetisk kontrast till den yttre och mer stringenta geometrin. Övergången mellan de båda ger en perfekt finish.

Tvättställen från DuraSquare kan antingen monteras på bänkskiva eller vägghängas och har då dimensionerna 45-100 cm i bredden.

De nya DuraSquare metallkonsollerna kan justeras på höjden och finns i färgerna krom och matt svart, som tillsammans med ett matchande tvättställ ger badrummet en rå look. Det finns en glashylla i sex olika färger i sortimentet också, till exempel jade, blått och grått. Färgen på hyllan berikar badrummet med ett spännande färgelement som är lätt att kombinera med alla Duravits möbler.

DuraSquares badkar är det perfekta komplementet till tvättstället. Sortimentet är framställt i det gjutna materialet DuraSolid som känns varmt och behagligt att sitta på. Badkaret finns i en inbyggd version (180 x 80 cm) och i en fristående modell (185 x 85 cm). Kombinationen med det nya Air- och Soundsystemet garanterar skön avslappning.