Hela familjens badrum

Hela familjens badrum

Flera gånger om dagen är badrummet famlljens livligaste och mest besökta rum och för att slippa kiv och diskussioner bör det inredas bäde för barn och vuxna.

Dörren öppnas och stängs, lådorna dras ut och det tvättas, sköljs och borstas. Frisyren ska ordnas så att både pojkar och flickor är klara för skolan, medan de vuxna gör sig i ordning inför en dag på jobbet. Det är helt enkelt full fart i den moderna familjens badrum och inredningen måste anpassas för att tillgodose allas behov. Lådor och skåp bör placeras så att de är lättillgängliga och det inte är för trångt – på så vis utnyttjas tiden bäst möjligt.

XSquare är en helt ny möbelserie för badrummet från Duravit, där man kombinerar flexibilitet och optimal inredning med lätt och modern design. XSquare består av underskåp, sam monteras på golv eller vägg och till dessa hör bänkskivor, tvättställ och högskåp med många olika ytor. Serien innehåller också speglar i flera olika storlekar.

XSquare kännetecknas av en stram designprofil, där möbler och speglar ramas in av en smal metallkant, som binder ihop serien och skapar harmoni.

Till XSquare och Duravits övriga serier kan man få många olika inbyggda lösningar för förvaring av toalettartiklar och alla andra saker, som behövs i ett badrum och på det viset kan alla familjemedlemmar hålla ordning på sina personliga tillhörigheter, som samtidigt är lättillgängliga.

Många av Duravits serier tar utgångspunkt i familjens behov. Man har tänkt igenom hur allt ska fungera på bästa sätt under morgonens brådaste stund.

L-Cube ger t.ex. möjlighet till en inredning med en bred tvättställsmöbel, där det finns plats för två tvättställ bredvid varandra. Det ger möjlighet för flexibllitet i en familjevardag. De breda speglarna med kantbelysning ger perfekt ljus från alla håll.

Brioso är Duravits nyaste badrumsserie, som just lanserats. Den består av tvättställsmöbler, högskåp, spegelskåp och speglar. Serien har formgivits av designer Christian Werner, som tidigare har arbetat för bl.a. Ligne Roset och Thonet.