Duravit Vero Air tvättställ med c-bonded teknologi

Nyhet från Duravit: Tidlös geometri i ny version

Duravit presentarar den nya badrumsserien Vero Air som är en utveckling av den populära Vero-serien. Vero Air har bevarat den strama, geometriska karaktären som gjorde original Vero-tvättstället så ikoniskt. Utan att kompromissa med Vero’s karaktäristiska design förmår Duravit ändå att förnya serien med nyskapande design som till exempel en integrerad c-bonded teknologi som man finner i badrumsmöblerna. Vero Air blir därför en innovativ och spännande nyhet till ditt badrum. Med Vero introducerade Duravit 2001 den arkitektoniska badrumsdesignen. Den minimaliska och strama formen framhäver det väsentliga i de olika elementen och detta karaktäristika formspråk är bevarat i Vero Air.

De strömlinjeformade kanterna och de invändiga horisontala ytorna är Vero Air-seriens speciella kännetecken och resultatet av Duravits avancerade teknologi och produktionsprocesser. Tvättställen finns i fem olika storlekar (från 500 mm till 1200 mm) medan bänkmodellerna finns i två storlekar (500 mm och 600 mm). De kan kombineras med Vero-seriens övriga möbler formgivna av Kurt Merki Jr eller med badrumsmöbler i L-Cube-serien formgivna av Christian Werner.

De nya tvättställen är anpassade för flera lösningar. Tack vare att kanten sticker ut minimalt framhävs Vero Air’s linjära design. Eller välj Duravits unika c-bonded teknologi där tvättställets porslin förenas med resten av möbeln och ger den ett vackert och helgjutet uttryck.

Även Vero Air-seriens badkar följer Vero-seriens ikoniska uttryck. Genom att optimera radien och kantstorleken (55mm) har det varit möjilgt att uppnå samma eleganta formspråk i badkarets monolitiska form. Badkaret finns i fyra storlekar; fristående eller inbyggt (från 1700 x 700 mm till 1900 x 900 mm). En extra effekt är det nya Air-system med Piezo-tryckknappar där luftströmmen är nästan osynligt integerad i badkaret. Det speciella tryckknappsystemet innehåller inga mekaniska delar och kräver därför nästan inget underhåll.

Vero Airs WC och bidéer har också Vero-seriens klassiska geometriska form. WC-sits och lock kan tas av med ett tryck på en knapp vilket  underlättar rengöringen. Duravit har optimerat spolsystemet till de fyrkantiga toaletterna så att den innovativa Rimless®-teknologin spolar hela WC-skålen på insidan. Men det finns ännu fler funktioner som ökar komforten och hygienen, tex specialglasyren HygienGlaze 2.0 och den valfria WC-sitsen med hygiendusch SensoWashSlim. Båda produkterna lever upp till den senaste och högsta standarden.