Dubbel Guldmyra till Dustin

Dustin, Nordens största e-handelsföretag inom IT och hemelektronik, har tilldelats HP Sveriges pris Guldmyran som ”Partner of the Year” och ”Print  Volume Partner of the Year ”.

Guldmyran delas av HP ut för åttonde året i rad i syfte att uppmärksamma HPs mest framstående partners. Dustin tog hem två av de totalt 10 Gudmyrorna, ”Partner of the Year” och ”Print Volume Partner of the Year”, när vinnarna offentliggjordes i samband med HP Partner Summit i Nynäshamn med 400 deltagare.

Så här lyder HPs motivering för att för att utse Dustin till årets partner:

”Med en tydlig målbild och ett nära samarbete över samtliga affärsområden har Dustin lyckats prestera ett enastående resultat. Med kombinationen effektiv produktförsörjning och rådgivande försäljning har Dustin effektiviserat många kunders it-miljöer. Dustins förmåga att snabbt anpassa sitt erbjudande till marknadens behov och efterfrågan gör Dustin till en självklar samarbetspartner och till en värdig vinnare av HP Partner of the Year 2010.”

Dustin vinner även Guldmyran i kategorin ”Print Volume Partner” för att ha ”hjälpt HP att etablera nya strategiska program såsom Quickpage, Channel CRM och inte minst implementerat en ny "bläckbaserad" produktlinje för små och medelstora företag.”

”Guldmyran är HPs främsta utmärkelse och vi mycket glada över att samtidigt utses till årets partner och året volympartner av skrivare. Det är andra gången på kort tid som vi får pris av en leverantör. Vi ser det som en bekräftelse på vårt arbete att vara marknadens bästa och mest kundtillvända e-handelsföretag inom IT och elektronik”; säger Stefan von Stein, marknadsdirektör, Dustin AB:

För
ytterligare information kontakta:
Stefan von Stein, marknadsdirektör Dustin, tel 0733‐638922

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattordatorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se