DUX lanserar ny sängkollektion under Stockholm Design Week

I samband med Stockholm Design Week, lanserar DUX en ny sängkollektion under namnet DUX Inspiration™ med fokus på hantverk i form av exklusiva läderdetaljer i kombination med det unika och flexibla spiralsystem som är DUX signum. Kollektionen har sin inspiration i DUX resa genom tiderna, då det svenska familjeföretaget firar 90 år i år.

DUX ställer under Design Week ut på Hotel Nobis i Stockholm, ett av ca 300 hotell världen över som har DUX sängar i sina hotellrum.

Kollektionen finns, jämte lanseringen, att finna i DUX egna retail kanal DUXIANA såväl som hos utvalda återförsäljare. DUX Inspiration™ kommer även att visas på de hotell som innefattas i konceptet Hotel DUXIANA, ytterligare en kanal för det klassiska varumärket, som bibehåller ett globalt renommé med en komfort som särskiljer DUX sängar från liknande produkter på marknaden.

”Vi är världsunika i vår tillverkningsteknik och vårt spiralsystem, som ligger till grund för DUX legendariska komfort. Vi kan arbeta väldigt hands-on i våra, helt privatägda, produktionsapparater, och ta fram sängar som inte bara är svårslagna rent komfortmässigt, men som även håller exceptionellt länge.” säger Charlotte Ljung, VD för DUX i Norden.

DUX kommer även att visa upp nyheter på möbelsidan; Nyproduktion såväl som uppdaterade klassiker.

För mer information om DUX events under Stockholm Design Week (pressvisning, after-fair events, DUX designmiddag), vänligen kontakta press@dux.seeller event@dux.se.