VINNARE AV ÅRETS SOVRUMSPRODUKT PÅ ELLE DECORATION SWEDISH DESIGN AWARDS 2018

DUX sänggavel Eden, framtagen av Claesson Koivisto Rune, vann under måndagskvällens ELLE Decoration Swedish Design Awards pris för årets sovrumsprodukt. Motiveringen löd:

”Ett internationellt lyxhotell hemma i sovrummet  – det är känslan vi får av denna sänggavel”.

Eden är en mjuk, stoppad sänggavel. Med en enkel men stark signatur i form av en enda bågform. Bågen är inte klassiskt rund utan tillplattad – ungefär så som solskivan i solnedgången förvrängs av atmosfärens brytning vid horisonten.

Bågformen innefattad i en rektangel är samma tema som återfinns i skåpen The Sun and the Moon som passar som sängbord. Eden finns i samtliga standardbredder för att passa DUX alla olika sängar.

• elledecoration
  • edsda2018
  • sänggavel
  • claesson koivisto rune collection