e-Spirit väljer kommunikationsbyrån LEWIS för PR i Skandinavien

Som en del i etableringen på den nordiska marknaden har e-Spirit valt kommunikationsbyrån LEWIS som ny PR-partner. I Sverige är det LEWIS i Stockholm och i Danmark är det LEWIS partner Frontal PR som kommer att hantera uppdraget.

LEWIS kommer att hjälpa e-Spirit med kommunikationen i de tysktalande länderna (DACH), Storbritannien, Sverige samt Danmark. I Stockholm består teamet av Fanny Lindquist, Jenny Engström och Robert Almqvist. I Danmark är det Elisabeth Due som ansvarar för att hjälpa e-Spirit.

– e-Spirit har med sina sofistikerade lösningar för innehållshantering på webben på bara några år gjort sig ett namn över hela Europa, men i Sverige är de fortfarande relativt okända. Vårt uppdrag är att hjälpa e-Spirit visa att de är en CMS-aktör att räkna med för nordiska företag, säger Robert Almqvist på LEWIS i Stockholm.

e-Spirit har många stora företag som kunder, till exempel lastbilstillverkaren MAN och MediaMarkt. I Sverige och Danmark har arbetet med att bygga upp organisationen nyligen påbörjats genom rekryteringen av Bo Petersen som ansvarig för regionen.

– Vi behövde någon med kunskap om vår bransch och som ser kommunikationen i ett bredare perspektiv, inte bara levererar pressmeddelanden LEWIS – med sin bakgrund inom IT, teknik och telekom, känns helt rätt i sammanhanget. Dessutom underlättar det när vi har en och samma byrålösning i flera länder, säger Bo Petersen.

e-Spirit marknadsför CMS-systemet FirstSpirit som i dag används av över 1000 välkända varumärken i olika branscher över hela världen.

• lewis
  • webbadministration
  • bo petersen
  • cms
  • firstspirit
  • e-spirit

Om e-Spirit
e-Spirit är en ledande leverantör inom WCM, Web Content Management och utvecklar bland annat FirstSpirit™. Många välkända företag från olika branscher använder FirstSpirit för att arbeta med webbstrategi och för skapande, hantering och publicering av innehåll i olika kanaler (Internet, intranät, extranät, mobila kanaler, portaler, e-handel, PDF, e-post, DTP, teknisk dokumentation).

Systemet är mycket lätt att integrera med andra komplexa systemlösningar som SAP NetWeaver, IBM WebSphere, Microsoft SharePoint eller Liferay. Med FirstSpirit AppCenter erbjuder e-Spirit unika möjligheter till integration av webbapplikationer direkt i systemet för innehållshantering. FirstSpirit lever upp till de allra högsta kraven på användarvänlighet, prestanda och skydd för investeringar.
e-Spirit grundades i Dortmund, Tyskland 1999. Det är en del av Adesso Group och finns på 13 orter i Tyskland, USA, Storbritannien, Österrike, Schweiz och Danmark.

Robert Almqvist

Presskontakt Pressansvarig Sverige Hanterar förfrågningar om bilder och intervjuer +46 (0)76 0219979