Vår affärslösning för byggbranschen

EA System har anpassat ett affärssystem för byggbranschen. Basen är standardfunktionalitet i av marknadens bästa affärssystem Visma Business. Vi har gedigen kunskap om behoven för bygg-/entreprenörsföretag och har gjort många anpassningar för byggbranschen. Vi har nu en fantastiskt kompetent lösning för byggföretag där både initial investering och förvaltningskostnaden ligger långt under vad liknande system kostar.

PROJEKTHANTERING/PROJEKTKALKYLER

Vi har funktioner för vinstavräkning som är mer eller mindre standard för entrepenörsföretag. Stort fokus i vår lösning för byggbranschen ligger på projektrapportering utifrån projektkalkyler och vi hanterar även ÄTA och avvikelsehantering. Byggföretags lönsamhet är ofta beroende av bra verktyg för prognoser och uppföljning och det har vi genom erfarenhet lärt oss hantera.

MOBIL TIDREDOVISNING, SERVICEORDER OCH PERSONALLIGGARE

Vi har en mobil personalliggare enligt ID06 standard för att leva upp till myndigheternas krav. EA System har i samma lösning mobil tidredovisning och möjligheten att rapportera in materialåtgång på fältet. Självklart är detta helt integrerat med vårt affärssystem för byggbranschen baserat på Visma Business.