Bare fem uker til årets emballasjefest!

5.–6. oktober flytter Nordens absolutt viktigste emballasjemesse 2016 inn på Kistamässan i Stockholm, og fem uker før messen er det kun 40 kvm. ledig standareal igjen.

Vi regner med å være helt utsolgt når messen åpner, sier Jennie Heidenfors, prosjektsjef for Easyfairs emballasjemesser i Norden.

Lanseringen av messene som er helt nye på det nordiske markedet, og som arrangeres parallelt med Empack i oktober – Label & Print, Luxury Packaging og Packaging Innovations – har gått over all forventning! Mottakelsen har vært enormt positiv, og også internasjonalt er interessen stor. Av de ca. 200 utstillerne som flytter inn på Kistamässan i oktober kommer nærmere 50 fra andre land enn Sverige, og mer enn 20 land er representert.

Det blir også et internasjonalt seminarprogram av et kaliber som aldri før har vært sett i Norden. Verdenskjente designere fra USA, Japan og Nederland møter noen av Nordens mest velkjente profiler innen emballasjebransjen på de to messescenene.

For å gjøre det lettere for utenlandske gjester er det i år også mulig å benytte seg av tre forskjellige pakketilbud som tilbyr et enkelt og kostnadseffektivt besøk på messen.

Vi gleder oss stort til 5. og 6. oktober, spesielt siden vi i år har flere nyheter å by på og en mer internasjonal møteplass enn noensinne! sier Jennie Heidenfors

Utdrag fra seminarprogrammet:

• Fumi Sasada, formann for Japans Package Design Association (JPDA) og leder for rådet for Japans Design Association
  • Nancy Janes, (Storbritannia), WW Graphics Business Development Director, Hewlett-Packard
  • DUS Architects (Nederland),eksperter innenfor 3D-print
  • Ronald Lewerissa (Nederland)Creative Director i FLEX/the INNOVATIONLAB, som jobber med emballasjeinnovasjon for kunder som AKZO Nobel, Unilever, Albert Heijn, Philips, SAB Miller og LEGO
  • Debbie Millman (USA), forfatter, pedagog, varemerkestrateg og vert for podcasten Design Matters. Hun er Chief Marketing Officer i Sterling Brands, hvor hun har jobbet med mer enn 200 av de største varemerkene i verden, blant annet rebrandingen av Burger King og merchandise-varer for Star Wars
  • Karim Rashid (USA), en av de mest produktive formgiverne i sin generasjon. Han har fått over 300 utmerkelser og jobber i over 40 land. Hans prisbelønte design inkluderer emballasje for blant annet Method, Paris Baguette, Kenzo og Hugo Boss
  • Leland Maschmeyer (USA), Executive Creative Director og grunnlegger av Collins, et varemerke- og designbyrå i New York og San Francisco. Han har vunnet en rekke priser, og portfolioen hans inneholder blant annet en global oppfriskning av varemerkene Spotify, Aldo og Vitamin Water; utformingen av Microsoft Stores og emballasjedesign for Target og eos.

Fakta om Easyfairs emballasjeevent i Stockholm 2016
Hva? Nordens viktigste møteplass for emballasjebransjen i 2016. En komplett event hvor du finner: pakkemaskiner, emballasjeteknikk, innovative materialer, smarte emballasjeløsninger, etikettering- og merkingsutstyr, 3D-print, kreativ emballasjedesign, eksklusive luksusforpakninger m.m.
Hvorfor? Over 200 utstillere fra mer enn 20 land, 2 scener, konferanser og workshops, prisutdelinger, bransjemingel, nettverksaktiviteter m.m.
Sted? Kistamässan, Stockholm
Når? 5. oktober kl. 9–17 og 6. oktober kl. 9–16
Pris? Gratis! Hent inngangsbillett på www.easyfairs.com/packagingstockholm
Mer informasjon? Jennie Heidenfors, prosjektsjef, +46 (0)31-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com