Caravan Stockholm slog besöksrekord

Caravan Stockholm slog besöksrekord

Årets upplaga av Caravan Stockholm avslutades i söndags (21/2) på Kistamässan. Under fyra intensiva dagar, den 18-21 februari, lockade mässan totalt 10 183 besök. Det är den högsta siffran någonsin i mässans historia.

– Vi är väldigt glada över att fler och fler visar intresse för den mobila livsstilen och att så många besökte Caravan Stockholm i år. Det är ett kvitto på att mässan är en viktig mötesplats för både nya campare, erfarna entusiaster och branschens leverantörer, säger Mikael Tamme, projektledare för Caravan Stockholm 2016.

Besökarna kommer från hela Mellansverige och stämningen i mässhallen har varit god. Utställarna har indikerat om bra försäljning under mässan och Sverige har fått många nya husbilsägare.

Nästa Caravan Stockholm är planerad till den 16-19 februari 2017 på Kistamässan.

För ytterligare information, kontakta:
Mikael Tamme, projektledare mikael.tamme@easyfairs.com, 08-506 650 54
Marika Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com