Den 14 – 15 mars tar easyFairs ett nytt helhetsgrepp om marknadsföring över internet

INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING 2012 blir Sveriges första renodlade mässa som fokuserar helt på marknadsföring via digitala medier. Parallellt med PERSONAL 2012 och MÖTEN & EVENTS 2012 fyller man nu Kistamässan med inspiration, nyheter och ett imponerande seminarieprogram med över 70 programpunkter.

Internet och sociala medier fortsätter att förändra vårt sätt att kommunicera, leva och förhålla oss gentemot varandra – både privat och i arbetslivet. I takt med en fortsatt nedgång av annonsering i traditionella medier står vi nu på randen till ett paradigmskifte där nya vägar till bättre varumärkesbyggande, kundrelationer och marknadsföring utforskas i allt större utsträckning.

– Det har länge funnits ett motstånd hos många företag att ge sig in i sociala medier, säger easyFairs marknadschef Susanne Hallencreutz. Man har varit rädd att förlora kontrollen över sitt varumärke. Vad fler nu börjar inse är att det faktiskt är precis tvärtom. Att följa upp vad som sägs om företaget online och bemöta målgruppen i stunden är ett mycket effektivt sätt att bygga, och förvalta ett starkt varumärke.

Rätt i tiden
Affärer och imagebyggande över nätet ökar dagligen och skapar en lavin av nya möjligheter. 2010 omsatte den svenska näthandeln enligt Svensk Handels beräkningar 1,5 miljarder kronor – en ökning med 40 % på bara ett år. Med det i åtanke landar INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING som komplett mötes- och inspirationsplats helt rätt i tiden. Besökarna kommer att få ta del av allt från ny teknik, till de senaste trenderna inom moderna marknadsföringskanaler. Mässan kommer även att bjuda på ett omfattande program med kostnadsfria seminarier som ger åhörarna en full uppdatering av de senaste trenderna inom det digitala medielandskapet.

Tre parallella mässor på Kistamässan
Över 30 programpunkter står på schemat, och den som vill ha ännu mer av det goda har även möjlighet att titta över till de två easyFairs-mässor som arrangeras parallellt inne på Kistamässan. Tillsammans med PERSONAL 2012 och MÖTEN & EVENTS 2012, bildar INTERNET EXPO & DIGITAL MARKETING ett enormt innehållsrikt kunskaps- och affärsevent. Tillsammans bjuder mässorna på över 70 programpunkter, däribland föreläsningar med dr Kjell A. Nordström och Jan Eliasson – just nybliven vice generalsekreterare i FN.

Ackreditering, intervjuer och mer info
Som press är du särskilt inbjuden till årets mässa. Kontakta projektledare Magdalena Ranagården för ett presskort, mer information och reserverade platser vid seminariescenerna. Tel: 031–89 41 22, e-post: magdalena.ranagarden@easyFairs.com. Läs mer på www.easyFairs.com/INTERNET.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com