Hur är din drömchef?

Drömchefen är duktig på individanpassat ledarskap

Framtiden innebär stora förändringar för chefer, men vilken typ av förändringar och hur påverkar det hur man bör agera och vara som chef? För att få svaret på detta har Personal & Chef genomfört en undersökning om framtidens drömchef. Resultatet från undersökningen kommer att presenteras i fyra olika filmer fram till att Personal & Chef 2017 slår upp portarna den 22 – 23 februari 2017 på Kistamässan i Stockholm.

Diskussionen om framtidens ledarskap är het. Hur påverkar digitaliseringen? Hur leder man nästa generation? Kommer arbetsplatser att försvinna? Hur måste framtidens chefer och ledare anpassa sig för att kunna leda framgångsrikt? En sak är säker, chefer idag står inför stora utmaningar och alla behöver skapa sig en förståelse och kunskap i vad som komma skall. Experter inom ledarskap säger bland annat:

”Utmaningen i framtiden blir digitaliseringen och globaliseringen som ger stort förändringstryck. Konkurrensen ökar i de flesta branscher och allt det ökar kravet på chefer att ständigt bevaka omvärlden för att gå i takt”, säger Ulrika Sedell, ledarskapsutvecklare och författare till En framtid bortom glastaket

”Det kommer att ställas ännu högre krav på flexibilitet i framtiden; både för företag och människor. Jag tror att man som ledare och chef måste kunna anpassa sig till alla omständigheter, och dessutom göra det snabbt. Jag tror också att framtidens ledare måste vara inspirerande, positiv och trygg” säger Evelina Lindgren, VD, aPak

Medarbetare på arbetsplatser runtom i Sverige redovisade följande svar:

- ”En drömchef är pålitlig, organiserad, digital och förstående, vilket kan sammanfattas i två ord; individanpassat ledarskap”, säger Jennie Heidenfors, projektchef för Personal & Chef

Personal & Chef går av stapeln den 22 & 23 februari 2017 på Kistamässan i Stockholm. Mötesplatsen har som syfte att kompetensutveckla och underlätta för chefer i deras vardag. På plats lyfts framtidens ledarskap genom ett gediget seminarieprogram, föreläsningar, konferenser, framtidsspaning, nätverksaktiviteter och närmare 200 utställare.

Se första filmen i serien: https://youtu.be/LWmDYmk8Tx0

För mer information om mässan, besök: www.easyfairs.com/personalsthlm

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com