Bild från mässgolvet den 15 - 16 maj 2019 då Retail Experience Live hade premiär.

Easyfairs växlar upp Retail Experience Live 2020 och skapar en plats där olika världar möts under ett och samma tak – en plattform som ska säkra detaljhandelsbranschens framtid!

Retail Experience Live är Sveriges enda heltäckande mötesplats för detaljhandelsbranschen. Mässan vässar nu ambitionsnivån ytterligare för att stärka sin position som branschens viktigaste forum. Med fyra viktiga områden i fokus - Retail Tech, Instore Design, Retail Support, och Marketing & Brands - sammanfattas branschens framtida behov, utmaningar, innovationer och villkor.

"Retail Experience Live är en viktig mötesplats för att tillvara framgångsfaktorer för att lyckas i det ständigt föränderliga landskapet inom retail. Vi ser mycket fram emot att vara med och vässa nästa års event”, säger Nils Englund, sälj och marknadschef, Expohouse Sweden AB

Den 8-9:e september 2020 samlas aktörer och innovatörer från branschens alla hörn, politiker, beslutsfattare, branschråd och intresseorganisationer på Kistamässan i Stockholm. En mässa som får en utmanad bransch att andas positivitet och orubblig framtidstro.

”Det känns såklart fantastiskt inspirerande och roligt att agera som en plattform där framtidens handel tar plats och där de viktigaste frågorna diskuteras.” säger Lise Backby Moberg, projektledare för Retail Experience Live.

Globalisering, digitalisering och automatisering i samverkan ställer nya krav på aktörer och varumärken som vill ligga i framkant och fortsatt vara lönsamma på retailbranschens nya omvälvande arena. Att ge företagen och organisationerna möjligheter att upptäcka nya produkter och tjänster, göra bättre affärer och samtidigt stärka sina relationer till kunder, medarbetare och omvärlden i stort är Retail Experience Live-mässans absolut viktigaste mission.

För mer information kontakta:

Lise Backby Moberg, projektledare på Retail Experience Live

Mobil: 0735-64 07 00 , E-post: lise.backbymoberg@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com