Fastighetsmässan i Stockholm samlar politiker och fastighetsbransch

Fastighetsmässan i Norden firar 10 år och det firar vi med ett gediget program för mest inflytelserika fastighetsaktörerna och samhällsintresserade företrädare för näringslivet. På Kistamässan den 6-7 mars finns bland annat Anna Kinberg- Batra, Stefan Attefall, Anders Borg och många andra företrädare för fastighetsbranschen.

Sedan starten 2009 har Fastighetsmässan ökat med 218 procent i utställande företag och 410 procent i antal besökare. Fastighetsmässan är en mötesplats som erbjuder både utställare och besökare en helhetslösning. På plats ska man hitta allt som behövs inom fastighetsbranschen, produktnyheter, innovationer, värdefulla kontakter och möjligheter att göra affärer direkt på mässgolvet.

- Vi är fastighetsbranschens stora innovatör där vi presenterar spännande nya lösningar i konstellationer som kan utmana traditionella tankar kring gamla problem. Ett sådant exempel i år, är Stefan Attefall och Lennart Weiss som talar om blocköverskridande politiska lösningar på bostadskrisen, säger Petra Wohner, projektledare.

Men det är mycket mer än så som händer på mässan i år. Förutom tusentals produktnyheter i utställarnas montrar, delar Fastighetsmässan ut hållbarhetspriset ”Framtidens fastighet”. I år priset av Sveafastigheter Bostad för sitt energieffektiva arbete för hyresfastigheten Neptun. Priset delas ut den 7 mars av prisutdelare Anna Kinberg Batra. Anna Kinberg Batra, tidigare partiledare för Moderaterna, kommer också tala på temat ledarskap i förändring.

- Jag är oerhört stolt över vårt program i år. Den tionde upplagan erbjuder ett program som spänner över hela branschen. Vi har en paneldiskussion om investeringsstödet för hyresbostäder och en med fokus på hur fastighetsbranschen ska kunna möta efterfrågan på bostäder när personer inte har råd med hyran? Det är stora frågor som utmanar branschen i kombination med stora samhällsintressen, menar Petra Wohner.

Har du något annat du vill lyfta fram i programmet?
- Det finns så mycket! Några exempel är Anders Borg som ska tala på temat ”Inbromsning eller kris på väg inom fastighetssektorn?”, Riksarkitekten Helena Bjarnegård från Boverket som ska prata om Riksdagens mål hur de arbetar med arkitektur och med Rådet för hållbara städer och Anne Håkansson, docent KTH, talar om AI i det smarta samhället. Stora frågor som är avgörande för i vilken riktning fastighetsbranschen kommer utvecklas i, avslutar Petra Wohner.

För ytterligare information, kontakta:
Projektledare Petra Wohner, petra.wohner@easyfairs.com

Nordens ledande fastighetsmässor sedan 2009 – firar 10 år i Stockholm. Under två dagar samlas 280 utställare och tusentals besökare för att nätverka och kompetensutvecklas. På mässans scener ges besökarna möjlighet att lyssna till fler än 50 branschexperter helt kostnadsfritt.

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com