Fredrik Reinfeldt drog fullt hus på Fastighetsmässan Syd

Fredrik Reinfeldt drog fullt hus på Fastighetsmässan Syd

Under den gångna veckan har Fastighetsmässan arrangerats tillsammans med Elmässan och Skydd & Säkerhet på Malmömässan i Malmö. Tillsammans hade mässorna 260 utställare som samlade 7194 besökare vilken var en ökning med 15% från när mässorna arrangerades 2014. En av de absoluta höjdpunkterna då övriga mässan helt stannade upp var när vår f.d stadsminister Fredrik Reinfeldt avslutade första mässdagen. Drygt 400 åhörare trängdes kring scenen för att höra Fredrik prata om Sveriges roll i omvärlden. Totalt fanns det fyra scener med talare som Terje Johansson, VD, MKB, Eva Zdolsek från Svenska Hus, HSB Living Lab, Peter Narbe säkerhetschef på MFF och många fler som alla fyllde scenerna.

– Jag är fantastiskt stolt och glad över resultatet. Nu har verkligen Fastighetsmässan Syd visat branschen att detta är en mötesplats att räkna med inför framtiden säger Fastighetsmässans projektchef Caroline Svärd.

Willhem knep priset för Sydsveriges smartaste fastighet
Tävlingen syftar till att skapa uppmärksamhet och medvetenhet om vikten av smart teknik som leder till ett hållbart samhälle. Willhems första ”tänkande hus”, korades till vinnare. Fastigheten på Blidvädersgatan är byggd 1956 och är ett exempel på hur modern teknik kan lyftas in i ett äldre hus och därmed skapa förutsättningar för ett modernt IT-liv och ett hållbart boende. Smarta tjänster som förenklar för hyresgästen och ökar tryggheten i fastigheten kombineras med solceller och energisnål utrustning som minskar energianvändningen.

Fastighetsmässan arrangeras på följande orter:
Oslo, Telenor Arena: 28 - 29 September 2016
Stockholm, Kistamässan: 15 - 16 mars 2017
Köpenhamn, Bella Center: 29 - 30 mars 2017
Göteborg, Svenska Mässan: 6 - 7 september 2017
Malmö, Malmömässan: 24 - 25 januari 2018

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com