Høye forventninger til ny kafé- og restaurantkombinasjon på Exporama 6.–7. mars

Den 6.–7. mars kommer easyFairs FASTFOOD & CAFÉ til Exporama i Oslo. Nytt i år er at messen får selskap av RESTAURANTEXPO – med det siste innen restauranttrender. Med den nye duoen på plass, kan bransjen se frem til en enda mer omfattende event. Messene får dessuten selskap av ytterligere tre messer: BUTIKKLEVERANDØR, easyFairs LOGISTIKK & TRANSPORT og easyFairs PAKK & EMBALLASJE. Til sammen utgjør de Norges aller største møteplass for servicebransjen i 2012 med over 150 utstillere.

Konstellasjonen med FASTFOOD & CAFÉ og RESTAURANTEXPO har erfaringsvis hatt stor fremgang i Finland og Sverige. I Oslo sikter man nå på å gjenta suksessen med å blande globale trender med norsk mat- og drikketradisjon. Jennie Heidenfors er prosjektleder for messene:

– Messene er en møteplass der hensikten er å fremme forretninger og få klarhet i hva de neste store bransjetrendene blir. Vi kommer blant annet til å ha flere kokker og restaurantinnehavere fra Norges og Nordens restaurantelite på plass for å vise frem ferdighetene sine og dele kunnskapen sin på messens kostnadsfrie seminarer.

Besøkende kommer blant annet til å få stifte bekjentskap med danske Nomas adm.dir. Peter Kreiner som forteller om reisen til utnevnelsen verdens beste restaurant, Danièl Roguè Madsen, kokk ved Gastronomisk Institutt i Stavanger, Patrick O’Toole, kjøkkensjef, Restaurant Julius Fritzner og stjernesommelieren Ken C. Engebretsen.

Dessuten kommer det til å sees nærmere på en rekke trender, blant annet kommer Subway til å være på plass og gjøre rede for trender i sandwich-bransjen. Du får i tillegg muligheten til å lære deg noe nytt på messens kaffeskole der Ole J. Sønstebø fra NKI – Norsk Kaffeinformasjon – guider oss gjennom de siste baristatrendene.

Unike spesialtilbud direkte på messegulvet
– FASTFOOD & CAFÉ og RESTAURANTEXPO er møteplassen for alle som vil utvide nettverket sitt, knytte til seg nye leverandører og gjøre forretninger. Et ledd i dette er messenes Best Deal-konsept med tidsbegrensede rabatter, pakke- og spesialtilbud fra årets utstillere, sier Jennie Heidenfors. Tilbudene vil kun gjelde de to messedagene, noe vi håper kommer til å gjøre forretningsprosessene lettere med korte beslutningslinjer, akkurat det easyFairs’ messer går ut på.

Besøkende får tilgang til samtlige fem messer
Messene er helt kostnadsfrie, og den som vil, har alle muligheter i verden til å søke seg utenfor bransjegrensene og ta del i utstillinger, nyheter og seminarer også på messene som arrangeres parallelt. Øvrige velkjente talere på Exporama er blant andre: Bård Eker, Solfrid Flateby, shoppingprofessoren Jens Nordfält, Coops adm.dir. Ola H. Strand og Gekås i Ullareds adm.dir. Boris Lennerhov.

Akkreditering og mer informasjon
easyFairs vil samtidig ønske presse hjertelig velkommen til Exporama. For akkreditering, reserverte plasser på seminarene og mer informasjon, kontakt prosjektleder: Jennie Heidenfors +46 (0)31 – 89 95 42 / jennie.heidenfors@easyFairs.com.

Sted: Exporama Senteret, Oslo
Tid: 6.–7. mars kl 9–16.
Hele seminarprogrammet ligger på: www.easyFairs.com

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com