Kändistätt på Fastfood&Café och Restaurangexpo

Kändistätt på Fastfood&Café och Restaurangexpo

Under två dagar, 3-4 februari, samlas Sveriges främsta kockelit med Tareq Taylor i spetsen på Malmömässan för att inspirera, nätverka och dela med sig av marknadens senaste trender. Mötesplatsen bjuder på fullmatade dagar med över 200 utställare, som visar upp allt från råvaror, ekologiska produkter, drycker, köksutrustning och inredning.

Mässgolvet sprudlar av seminarier och provsmakningar och bland föredragshållarna samsas några av marknadens skarpaste och mest kreativa personer. Bland annat kommer stjärnkockarna Tareq Taylor och Titti Qvarnström, trendanalytikern Lennart Wallander, dessertmästaren Joel Lindqvist, hållbarhetsexperten Selina Juul och Raw-chef gurun Viktor Ingemarsson.

- Seminarieprogrammet är ett smörgåsbord med stora namn inom branschen. I år erbjuder vi flera unika provsmakningar av bland annat sake, rawfood och skånska viner. Många provsmakningar är redan fullbokade vilket är mycket positivt, säger Sophia Johansson, projektchef för Fastfood & Café på Easyfairs.

Världsnyhet – The Sweet Village

I samband med mässan lanseras ett helt nytt område – The Sweet Village. Här kommer några av Europas främsta konditorer dela med sig av sina erfarenheter av tillverkning av gelato, choklad och desserter under exklusiva workshops. Tillsammans med dessertmästaren Alain Chartier från Frankrike, Gelatomästaren Martin Gregori, Svenska konditorlandslaget Tony Olsson och Konditorimästaren Johan Landerhjelm får man en djupdykning i tillverkningsprocessen.

- Syftet med workshopsen är att inspirera och hjälpa fackbesökarna att bli ännu bättre på att tillverka egen vaniljkräm, gelato eller choklad från grunden. Det har varit högt tryck på anmälningarna vilket är väldigt kul, avslutar Sophia Johansson.

Mer om mässan och hela seminarieprogrammet med ämnen ligger uppe på mässans webbplats: www.easyfairs.com/massa

För mer information och bilder:
Sophia Johansson, 031-89 93 55, sophia.johansson@easyfairs.com

Tid & Plats:

Malmömässan, Malmö
3 februari – 10.00-18.00
4 februari – 10.00-17.00

Regions

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.