Kreativa och nytänkande förpackningsföretag på Nordens största förpackningsevent 2016

I en värld med konsumentbeteenden som konstant utvecklas och förändras, nya generationer och ökad e-handel, ställs det högre och högre krav på smarta och effektiva förpackningslösningar. Förpackningar ska höja, skydda, förklara och förstärka alla typer av produkter. De ska bygga varumärke och stärka kundens upplevelse. De ska också fungera i transport och leverans och spara och tjäna pengar till verksamheten.

Tetrapak, Stora Enso, Avisera, iFoodbag och DS Smith är några av de företag som har lyckats genom att tänka annorlunda och skapa nytänkande förpackningar som revolterar marknaden. Den 5-6 oktober ställer de ut på Nordens största förpackningsmässa 2016. Hur har deras kreativa processer gått till? Hur har deras förpackningar blivit designade och utformade? Varför och hur har de lyckats? Och kanske ännu viktigare, hur kan de hjälpa företag att nå sina konsumenter med snygga och praktiska förpackningar?

Fakta om Easyfairs förpackningsevent i Stockholm 2016

Vad? Nordens viktigaste mötesplats för förpackningsbranschen 2016. Ett heltäckande event där man hittar; förpackningsmaskiner, förpackningsteknik, innovativa material, smarta förpackningslösningar, etikettering- och märkutrustning, 3D print, kreativ förpackningsdesign, exklusiva lyxförpackningar mm

Varför? Över 200 utställare från över 20 länder, 2 scener, konferenser & workshops, awards, branschmingel, nätverksaktiviteter m.m.

Plats? Kistamässan, Stockholm

Tid? 5 oktober kl. 09-17 och 6 oktober kl. 09-16

Pris? Kostnadsfritt! Hämta entrébiljett på www.easyfairs.com/forpackning

Mer information? Jennie Heidenfors, Projektchef, 031-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com