Shanga Aziz. Foto: Locker Room Talk

Locker Room Talks Shanga Aziz vinner Årets Unga Framtidslöfte

Shanga Aziz, ordförande i organisationen Locker Room Talks får ta emot priset ”Årets Unga Framtidslöfte” på Personal & Chef 2019, Nordens största konferens, mässa och mötesplats för alla som leder och utvecklar personal.

”Årets Unga Framtidslöfte” premierar en ung ledare med starka ledaregenskaper som har framtiden för sig. Juryn som består av representanter från mässarrangören Easyfairs och utbildningsföretaget Företagsuniversitetet har utsett Shanga Aziz, ordförande, Locker Room Talk som vinnare med nomineringen:

”Shanga Aziz har redan vid 20 års ålder tagit ställning i vilket samhälle han vill vara med att skapa genom sitt arbete i organisationen ”Locker Room Talk”. Här har vi en ledare som sticker ut i sina värderingar och har byggt en organisation som andas mångfald. Med förståelse att olika bakgrund och erfarenheter bygger en välmående organisation är Shanga en förebild för så väl alla ungdomar men också näringslivets absoluta topp. Håll utkik efter Shanga i framtiden, han kommer göra skillnad!”

För femte året i rad delas också ”Årets Digitala Ledare” ut. Priset delas ut till en ledare med stark egen närvaro och förståelse för att det digitala ledarskapet handlar om människor och beteendeförändring. I år tilldelas priset Charlotta TIllbom, HR-chef på Solna Stad.

”Charlotta Tillboms ledarskap andas nyfikenhet, mod, analys och digitalisering. Från att sätta ihop avdelningar, till att utbilda chefstaben i förändringsledning, investera i teknik och ändra sättet Solna Stad rekryterar och gör medarbetarsamtal på, skapar Charlotta en attraktiv arbetsplats där medarbetarna trivs. Här har vi en förändringsledare som har förstått att genom synergier, samarbete, och att våga utveckla, skapas också magi för hela verksamheten.”

Personal & Chef gick av stapeln på Kistamässan i veckan. Talare som Anna Serner, Caroline Farberger, Fredrik Lindström och Alexander Pärleros med flera avlöste varandra under mässans två dagar. Utöver ett gediget seminarieprogram på 5 scener kunde de 4771 chefer och ledare som besökte mässan hitta allt inom friskvård, utbildningslösningar, rekrytering och bemanning, kontorstjänster, konferenser och event, IT lösningar mm hos mässans ca 200 utställare.

För mer information, kontakta: Amy Närenborn, projektledare: amy.narenborn@easyfairs.com tel: 0704 34 45 44

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com