Malmö stad klar som partner till SETT Syd

Malmö stad klar som partner till SETT Syd

Nu är det klart att Malmö stad blir kommunpartner till Skandinaviens största konferens och mässa inom modern skolutveckling och digitalisering - SETT Syd. Mötesplatsen som samlar omkring 4 800 besök och ett sjuttiotal utställare, arrangeras den 1-2 november på Malmömässan.

SETT startade i Stockholm för fem år sedan och finns i Malmö under namnet SETT Syd sedan förra hösten. Fokus ligger på inspiration och innovativt lärande, och den riktar sig till lärare i grundskola, gymnasieskola, förskola och fritidshem samt speciallärare och specialpedagoger.

– SETT Syd är ett inspirerande forum där våra pedagoger kan komma och tala om skolutveckling och få chans till kollegialt lärande. I Malmö stad tycker vi att det är mycket viktigt vara med och driva på så att lärare får adekvat kompetensutveckling, inspiration och möjlighet att ta del av det senaste inom den pedagogiska utvecklingen, säger Roberto Citterio, enhetschef för Pedagogisk Inspiration i Malmö stad.

– Vi är glada över vårt samarbete med Malmö stad och att kommunen vill vara med och driva på utvecklingen av det moderna lärandet, säger Lina Hann, projektledare för SETT Syd.

SETT SYD arrangeras av RAU och Easyfairs i samarbete med Lärarförbundet.

För mer information kontakta:
Lina Hann, projektledare SETT SYD, lina.hann@easyfairs.com 08-506 650 02
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling, medgrundare till SETT, fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Regions

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com