Fredrik Lantz tillträder sin nya tjänst som COO för Malmömässan i augusti.

Malmömässan hämtar COO från SRF

Nordens ledande mässbolag, Artexis Easyfairs, har utnämnt Fredrik Lantz till ny operativ chef, Chief Operating Officer, för Malmömässan. Han tillträder sin tjänst den 15 augusti.

Fredrik Lantz har gjort karriär på Telia Företagsservice och Relacom. Efter det startade han SyoGuiden AB, Skandinaviens största onlinetjänst för information om och försäljning av utbildningsplatser, som han 2009 sålde till tidningen Metro. Därefter har han arbetat som vd för Sveriges Redovisningskonsulters Förbunds Utbildningsbolag (SRF-Utbildning).

– Vi är väldigt glada att Fredrik Lanzt nu blir en del av vårt Artexis Easyfairs-team i egenskap av ny COO för Malmömässan. Malmömässan har på kort tid under Lasse Larssons ledning skapat en stark position som den viktigaste mötesplatsen för mässor, konferenser och kongresser i södra Sverige. Med Fredrik Lantz och hans gedigna erfarenhet av ledarskap och försäljning kommer vi nu att fortsätta att etablera Malmömässan som mötesplats även utanför Sveriges gränser, samt bygga upp en ny eventorganisation, Easyfairs Malmö, säger Peter Wanderydz, koncernchef för Artexis Easyfairs Norden.

– Jag ser verkligen fram emot att ta över stafettpinnen efter Lasse Larsson och det fina jobb han har gjort. Här finns absolut en mycket bra plattform att bygga vidare på. Det har nyligen investerats ytterligare 30 Mkr i Malmömässan för ökad flexibilitet och utökade möjligheter för att möta marknadens behov. Vi har starka ägare i ryggen med bra internationella influenser, det i kombination med den expansiva Öresundsregionen och dess 3,8 miljoner invånare borgar för en spännande och kul utmaning, säger Fredrik Lantz, som tillträder sin nya tjänst som COO för Malmömässan i augusti.

Lasse Larsson, tidigare vd på Malmömässan som har varit med sedan starten övergår på egen begäran till en konsultroll inom ägarbolaget Artexis Easyfairs Norden för att arbeta med nya anläggningar.

:
Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs Norden, 070-712 20 63, peter.wanderydz@artexis.com

Om Artexis Easyfairs
Artexis
driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Brussels North, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö). Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner euro.

Genom Easyfairs arrangerar koncernen idag 125 arrangemang i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kina, Nederländerna, Norge, Österrike, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA).

I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comiccon, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis Easyfairs strävar efter att vara mötes- och mässbranschens mest innovativa, flexibla och effektiva arrangör. För att nå detta mål anställer vi engagerade medarbetare, använder bästa möjliga marknadsföringsverktyg och teknologiska lösningar och utvecklar starka varumärken. ”Visit the future with Artexis Easyfairs”.

För mer information, besök våra hemsidor www.artexiseasyfairs.com och www.malmomassan.se