Maria Strömme föreläser på Apotek & Egenvård

Maria Strömme, professor i nanoteknologi, föreläser på Apotek & Egenvård

Den 8 och 9 september arrangeras Sveriges största mötesplats för personer som arbetar med läkemedel, egenvårdsprodukter och hälsa på Kistamässan i Stockholm. Ny kunskap, information direkt från leverantörer och branschaktuella seminarier erbjuds på en och samma plats. I år satsar arrangörerna på ett spännande program och föreläser gör bland andra Maria Strömme, professor i nanoteknologi,Johan Wallér, vd Sveriges Apoteksförening samt Läkemedelsverket.

En bransch vars förutsättningar förändrats drastiskt efter en omreglering och som är i ständigt behov av utveckling och uppdaterad information får chansen att mötas på mässan Apotek & Egenvård den 8-9 september på Kistamässan.

Parallellt med en utställning med över 75 leverantörer, arrangeras seminarier, föreläsningar och paneldiskussioner för att ge deltagarna möjlighet att utvecklas och inspireras i sina professionella roller.

Professor i nanoteknologi föreläser
Maria Strömme, professor i nanoteknologi kommer att föreläsa om hur nanoteknologin har börjat driva nästa stora samhällsomvandling och ge exempel som visar att vi har möjlighet att skapa en hållbar utveckling både inom industrin, vården och för samhället i stort.

Paneldiskussion om apotekens roll i vårdkedjan
Dessutom kommer Läkemedelsvärlden hålla en debattdiskussion om ett hett ämne, apotekens roll i vårdkedjan. Besökarna kommer även kunna ta del av föreläsningar kring andra aktuella ämnen såsom könsskillnader i läkemedelsbehandling, trygg arbetsmiljö, merförsäljning och rådgivning, samt medicinsk fotvård.

Mässan riktar sig dels till beslutsfattande och inköpande personal, som ofta beslutar om nytt sortiment genom mässan, men även till personalen som arbetar på apoteken eller i butik som dagligen möter kunder, och som har ett ständigt behov att hålla sig uppdaterad med senaste produktinformationen från leverantörerna.

Kontakta oss om Apotek & Egenvård:
Johanna Holmudd, projektledare, Johanna.holmudd@easyfairs.com 08-506 650 81
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Apotek & Egenvård
Apotek & Egenvård är mötesplatsen för de som arbetar med läkemedel och egenvårdsprodukter med över 75 utställande företag och ett två-dagars seminarieprogram. Mässan är en fackmässa och är endast öppen för representanter från branschen. Bakom Apotek & Egenvård står Easyfairs. Mässan samarbetar med Apoteket AB, Svensk Egenvård & Sveriges Fotterapeuter, SHR samt Dagens Apotek/ Dagens Medicin som mediepartner. Mässan arrangeras försjätte året, den 8-9 september på Kistamässan. Läs mer på www.apotekegenvard.se

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com