Bild från mässgolvet

Möten & Events – två dagar med fokus på inspiration och kunskap

Årets upplaga av Möten & Events arrangerades den 21 – 22 februari på Kistamässan och man kan konstatera att mässan tog ett steg i rätt riktning som en mötesplats som förbereder branschen på framtiden genom att; visa nyheter, inspirera, kompetensutveckla och uppdatera branschen inom aktuella frågeställningar som berör besöksnäringens framtid. Mässan hade under de två dagarna totalt 5195 besökare.

Möten & Events samlar årligen branschpersoner som ansvarar för att arrangera, planera och boka företagets event och affärsresor för två dagar fyllda med nyheter, kompetensutveckling, inspiration och nätverkande.

-”När garderobskön ringlade sig i hela entrén första morgonen, då insåg vi att det skulle bli två härliga dagar”, säger Amy Närenborn, projektledare, Möten & Events.

Stort fokus på årets mässa var hur vi kommer att arrangerar och bokar företagets möten, konferenser, aktiviteter och affärsresor i framtiden. Talare som Jörgen Dyssvold, Simon Strandvik, Fredrik Reinfeldt och Elaine Eksvärd utbildade och underhöll besökarna, och pratade mycket kring trender och framtid. Totalt innehöll mötesplatsen fem scener som ackompanjerade de över 220 utställarna som visade allt för företagsevent, aktiviteter och affärsresor.

För mer information besök, www.easyfairs.com/motensthlm eller kontakta Amy Närenborn, projektledare amy.narenborn@easyfairs.com eller 0704 34 45 44

I linje med sin mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa åtråvärda mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Genom Easyfairs arrangerar koncernen idag över 218 arrangemang i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA).

I koncernens nordiska region ingår varumärken som Bostadsrättsmässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic con, Digigov, Ecommerce+Shop tech, Advanced Engineering, Plastteknik, Logistics & Distribution, Skydd & Säkerhet, Elmässan, Elektronik, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, Industrimässorna, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Mötesplats Samhällssäkerhet, Personal & Chef, Restaurangexpo, SETT, Sign & Print, Smarta städer, Sportfiskemässan, Sveriges Bageri & Konditorimässa, Talous och Upphandlingsdagarna.

Easyfairs driver 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussels North, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen sysselsätter över 750 människor och förväntas generera intäkter på över 160 miljoner € för räkenskapsåret 2016-2017.

Easyfairs strävar efter att vara mötes- och mässbranschens mest innovativa, flexibla och effektiva arrangör. För att nå detta mål anställer vi engagerade medarbetare, använder bästa möjliga marknadsföringsverktyg och teknologiska lösningar och utvecklar starka varumärken. ”Visit the future with Easyfairs”.

För mer information, besök vår hemsida http://www.easyfairs.com