Välfyllt program på Norra Europas största fastighetsmässa

Välfyllt program på Norra Europas största fastighetsmässa

På onsdag är det dags för Fastighetsmässan, höstens viktigaste händelse för alla som arbetar inom fastighetsbranschen. Den 10 och 11 februari arrangeras mässan på Malmömässan och med 250 ledande leverantörer på plats och 4 scener är det en fastighetsfest du inte får missa.

I år är det stort fokus på hållbarhet och energifrågor. Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunalråd i Malmö, Therese Berg, strateg för social hållbarhet på Riksbyggen och Mia Edolfsson, hållbarhetschef på Akademiska Hus kommer att diskutera hur vi skapar ett hållbart Malmö för framtiden. Magnus Persson, Regionchef på Skanska pratar om social hållbarhet i bostadsområden. Marie Dellhag, Fastighetsutvecklingschef, Halmstads fastighets AB kommer att prata om plusenergiteknik – en väg mot att nå de globala energimålen. Bosse Andersson, Vice VD Svensk Energi tar upp trender, utmaningar och möjligheter i förändringarnas energibransch. Sveriges f.d. stadsminister Fredrik Reinfeldt besöker Malmömässan för att prata om den Svenska ekonomin och Sveriges roll i omvärlden – hot och möjligheter.

Nytt hållbarhetspris
Vi lanserar även ett hållbarhetspris ”Sydveriges smartaste fastighet”. Syftet med priset är att skapa uppmärksamhet och medvetenhet om vikten av smart teknik som leder till ett hållbart samhälle. Smarta fastigheter behöver inte endast handla om teknik utan även om hållbarhet, miljöpåverkan, automation, energieffektivitet, digitalisering mm. Prisutdelning kommer att ske den 10 februari kl 17.00 på fastighetsscenen.

Några av årets höjdpunkter:

Seminarium den 10 februari
Debatt: Hur bygger vi ett hållbart Malmö för framtiden?
Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunalråd, Malmö kommun, Therese Berg, strateg för social hållbarhet, Riksbyggen, Hållbarhetschef Akademiska hus, Mia Edofsson, Hållbarhetschef Akademiska hus

11.30 - Malmö FF:s säkerhetsutmaningar för att nå Champions League-nivå även utanför plane
Peter Narbe, säkerhetschef MFF

13.00 - Miljonprogrammet levererar lösningar till hållbara städe
WSP

13.00 - Energibranschen i förändring -Trender, utmaningar och möjligheter
Bosse Andersson, Vice VD Svensk Energi

14.00 13 rätt i stadsutveckling
Björn Bergman, VD Svenska Stadskärnor

15.00 - Följ oss på resan mot framtidens boende
Emma Sarin, HSB living Lab

15.00 - Hur säkra är de nya sedlarna?
Mårten Gomer, sedelteknisk expert på Riksbanken & Patrik Lundgren, Säkerhetschef Loomis Sverige AB , Anders Adali, Säkerhetschef och f.d värdetransportrånare

16.00 - Den Svenska ekonomin och Sveriges roll i omvärlden – hot och möjligheter
Fredrik Reinfeldt

Seminarium den 11 februari
9.15 -
500 nya bostäder per år – så arbetar MKB med ett av Malmös viktigaste uppdrag
Terje Johansson, VD MKB

11.45 - Projekt i Malmöregionen
Ewa Magnusson, Concept and Sustainability Manager, BoKlok

12.00 - När startar elbilsrevolutionen? Och vilken position kommer Sverige att ta?
Susanna Hurtig, Business Development Lead e-mobility, Vattenfall

13.00 - Så bygger du hus på månen
Mikael Genberg

14.30 - Ung kvinna och regionchef i fastighetsbranschen
Eva Zdolsek Regionchef i Malmö, Svenska Hus

Pressrum och ackreditering
På mässan finns det ett pressrum med pressmaterial och arbetsplatser. Pressackreditering ordnas på plats vid entrén.

För mer information besök www.easyFairs.com/fastighetsyd eller kontakta:
Vid frågor eller intervjuer kontakta projektchef Caroline Svärd: 031 – 89 41 35 caroline.svard@easyFairs.com

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.