Nytt Energipris delas ut på Bostadsrättsmässan i Malmö i oktober.

Nytt energipris delas ut på Bostadsrättsmässan

Bostadsrättsmässan har tagit fram ett nytt Energipris, som tilldelas en bostadsrättsförening som på stort allvar tagit tag i sin energianvändning och genom olika åtgärder fått den att minska drastiskt. Energipriset delas ut den 7 oktober på Bostadsrättsmässan Malmö 2016 på Malmömässan.

Bostadsrättsmässans Energipris är ett årligt pris där man uppmärksammar en bostadsrättsförening som genom en genomtänkt strategi och välplanerade aktiviteter fått ned sin förbrukning och på så sätt sparat både pengar och på miljön. Ett föredöme som inspirerar fler till att göra bra åtgärder för att minska energianvändningen.

Vinnaren utses av en jury med representanter från Bostadsrättsmässan, HSB Malmö, Riksbyggen, SBC och tidningen Bo Bättre.

Nominera din favorit
Till och med den 9 september kan du nominera någon som du tycker borde belönas för sina insatser inom energianvändning på Bostadsrättsmässans webbsida. Nominera din egen bostadsrättsförening eller någon annan som du tycker har gjort sig förtjänt av priset.

Bostadsrättsmässan Malmö arrangeras den 7-8 oktober 2016 på Malmömässan av Easyfairs i samarbete med Riksbyggen, SBC och HSB Malmö.

För mer information besök: www.bostadsrattsmassan.se eller kontakta:
Maria Olsson Tunebro, projektledare, maria.olssontunebro@easyfairs.com, 08-506 650 32

Om BostadsrättsMässan

BostadsrättsMässan är den etablerade mötesplatsen där bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade möts. På BostadsrättsMässan Malmö får besökarna direktkontakt med leverantörer och experter. Rådgivning, inspiration och värdefulla lärdomar som gör att de sparar tid, får kunskap om sitt ansvar och blir säkrare i sin roll. Mässan arrangeras av Easyfairs tillsammans med Riksbyggen, HSB Malmö och SBC. Läs mer på: http://www.bostadsrattsmassan.se/

Regions

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com