Många nyheter på Möten & Events i Göteborg

Många nyheter på Möten & Events i Göteborg

Den 10-11 februari öppnas dörrarna för 17:e året i rad för Möten & Events i Göteborg. Tillsammans med Möten & Events Stockholm är det Nordens största och mest affärsinriktade fackmässa inom mötes- och eventindustrin. Här står konferenser, kick-offer, ledningsgruppsmöten, event, företagsevenemang och affärsresor i fokus.

Mässan har blivit något av en tradition men trots sina 17 år på nacken har vi mer nytt än någonsin att presentera. Mötesindustrin växer så det knakar och det etableras nya koncept, spa- och mötesanläggningar hela tiden. Det är svårt att hålla sig uppdaterad på alla förändringarna som sker. Därför är mässan en bra arena för att se vad som händer just nu i branschen. Utöver att utställarna har en massa spännande och roliga nyheter så bjuder vi som mässarrangör på nya aktiviteter för våra besökare samt utställare.

Några av mässans höjdpunkter:

Walks
En guidad tur på mässgolvet där du i en grupp får direktkontakt med utställarna och kan se och jämföra flera anläggningar mot varandra, få en personlig kontakt och samtidigt nyttja din tid effektivt.

Awards
Vi har instiftat två pris för Årets Mötesanläggning samt Årets Företagsevent. Vinnaren presenteras av Visita på första mässdagen

Mingel och branschfest
Mässans första dag avslutas med ett branschmingel och en sprakande fest med bland andra Magnus Carlsson.

Seminarier - inspiration, motivation och kompetensutveckling
På mässan har man som besökare chansen att få lyssna till många inspirerande och namnkunniga talare i olika ämnen. I år har vi bland andra dessa godbitar att bjuda på: Andreas Carlsson, Emma Igelström , Sara Berglund (årets Framtidschef 2014), Richard Sjöberg, Mia Törnblom och Christina Stielli. Mässdagarna startar med frukostseminarium som arrangeras av Marknadscheferna, SBTA (Swedish Business Travel Assosciation) samt Sponsring & Eventföreningen.

Tid och plats
Plats: Eriksbergshallen i Göteborg
Tid: 10 februari, klockan 9-17 och 11 februari, klockan 9-16

För mer information kontakta:
Mia Eskengren, projektchef, 0704-344521, mia.eskengren@easyfairs.com

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.