Vinnarna i Swedish Awards

SAS, Festivalen Weekend och MTR Express hyllades på e-commerce Stockholm 2016 – Nordens största mötesplats inom e-handel och digital marketing

Över 90 seminarier på 4 scener, nätverksluncher, konferenser, en e-handelsskola och en härlig mingelfest med mycket skratt och nätverkande kännetecknade årets upplaga av e-commerce Stockholm. Totalt besökte 2 400 e-handlare, marknadsförare, logistik-, förpackning- och säkerhetsansvariga mötesplatsen.

På mässan utnämndes också Årets Raket i sociala medier som blev Festivalen Weekend, Årets bästa kundtjänst i sociala medier som gick till SAS och Årets User Friendly Award där MTR Express hemsida prisades. Antalet nominerade till ovan priser var rekordstort och juryn som bestod av representanter från mässarrangören Easyfairs, den digitala byrån Salgado, Relation Desk – kundtjänstverktyget för sociala medier, webbdesignbyrån Snowfire samt organisationen för hantering av domännamn ISS, hade ett gediget arbete med att utse vinnarna.

För mer information kontakta; Jennie Heidenfors, Projektchef, 031-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 18 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike,). I koncernens nordiska region ingår varumärken som Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Butikkleverandør, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Logistikk & Distribusjon, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sign & Print, Sportfiskemässan, Talous och VVS-mässan.

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com