Sveriges nästa stjärnföreläsare koras på Möten & Events

Talang 2018 är en ny satsning där Talarforum söker efter nästa stjärnföreläsare. Talarforum söker ständigt efter nya talanger och har flera auditions varje vecka. Men det är fler personer som hör av sig till dem än vad de har möjlighet att titta på. Därför väljer Möten & Events och Talarforum att gå ihop i ett samarbete för att nå ut till fler personer. Nu kan alla som drömt om att börja föreläsa ta chansen och söka. Auditionens flyttar ut från Talarforums kontor till en ny plattform, en scen mitt på Möten & Events mässgolv!

- "Vi ser detta som ett tillfälle att sprida kunskap, lyfta talarbranschen och öppna upp en kanal för människor som vill börja föreläsa eller som vill komma ut och föreläsa mer. Vi får ofta höra av personer att de inte har nätverket, erfarenheten eller kunskapen om hur det går till att börja föreläsa. Genom det digitala formatet kan vi bidra till en större öppenhet och ge chansen för människor i alla åldrar, med olika bakgrund över hela Sverige som vill börja föreläsa. Vi hoppas sedan på ett blandat och riktigt intressant startfält till finalen inför ögonen mässpublik och en spännande jury som även ger öppen feedback till finalisterna", säger Joakim Hibell, projektledare, Talarforum Talang.

- ”Vår uppgift som mötesplats är att ta branschen framåt, öppna upp för utveckling, sprida kunskap och skapa möjlighet för erfarenhetsutbyte. Talarforums Talang 2018 är en del av det och vi är mycket stolta över att få vara med på ett hörn. Tävlingen öppnar upp för att bredda talarbranschens mångfald, något vi gärna är med och utvecklar. Vi ser framemot att se startfältet på plats på mässan”, säger Amy Närenborn, projektledare för Möten & Events.

Praktisk information om tävlingen

Ansökan?
Det enda du behöver göra är att filma dig själv i max 3 minuter. Visa kort vem du är, vad du föreläser om och hur du är på scen. Sista ansökningsdatumet är 15 januari 2018. Skicka sedan in materialet via denna sidan

Hur går jag vidare i tävlingen?
Finalisterna väljs ut på två sätt. Talarforums jury väljer ut 9 finalister och 3 finalister väljs ut genom folkets röst. Man kan rösta via Talarforums eller Möten & Events hemsida med start i december. Då öppnar möjligheten att både rösta och titta på bidragen.

Vad händer om jag går till final?
Finalen sker live inför publik och jury på mässan Möten & Events den 21-22 februari 2018 på Kistamässan. Juryn består av Sveriges främsta föreläsare samt Talarforums senior talent director. Samtliga finalister måste ha möjlighet att befinna sig i Stockholm under dessa två dagar. Vi ersätter inte resa eller logi.

Första pris i tävlingen är...
Vinnaren av Årets talartalang får en plats i Talarforum Akademi – Masterclass. En utbildning för professionella föreläsare. Det ger vinnaren möjlighet att utvecklas och nå sin fulla potential som föreläsare och samtidigt bredda sitt nätverk tillsammans med andra föreläsare.

För mer information, besök www.easyfairs.com/motensthlm eller kontakta:

Amy Närenborn, projektledare: amy.narenborn@easyfairs.com tel: 0704 34 45 44

Om Möten & Events Stockholm
Möten & Events Stockholm är en heltäckande mötesplats för alla som bokar och arrangerar möten, event, konferenser och affärsresor. På plats hittar man; hotell, konferens- och spaanläggningar, företagsaktiviteter, bokningssystem, teknik; ljud, ljus & bild, talarförmedlingar och mycket mer. Möten & Events erbjuder även ca 100 utställare, fyra scener, workshops & konferenser, nätverksfrukostar och branschmingel.

Möten & Events  arrangeras på Kistamässan den 21 februari 2018 kl. 09-17 samt 22 februari 2018r kl. 09-16. Entrén till mässan är kostnadsfri, men besökarna behöver registrera sig på: www.easyfairs.com/motensthlm

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com