Amerikanska parodiduon The Hillywood Show gästar Sverige.

Systrarna som tog över Youtube gästar Comic Con Stockholm

Nu är det klart att Nordens största mässa inom populärkultur Comic Con Stockholm får besök av den amerikanska parodiduon, The Hillywood Show, som gör parodier på storfilmer och serier som The Walking Dead, Sagan om Ringen och allt där emellan. Dessutom kommer en av cosplayvärldens stora stjärnor Vampy Bit Me och ett flertal cosplay-tävlingar att anordnas. Comic Con Stockholm arrangeras den 4-6 november på Kistamässan i Stockholm.

De amerikanska systrarna Hilly och Hannah Hindi som är skaparna bakom ”The Hillywood Show” har imponerat på världen med sina välgjorda parodier på storfilmer, såsom Sagan om ringen, The Walking Dead, Harry Potter och Twilight. Systerduon som har gjort succé på Youtube har i nuläget 180 000 000 visningar och följs av över 1 000 000 fans.

Hilly och Hannah kommer att signera autografer i sin egen monter och låta sig fotograferas i Talent Signing-området på mässan under lördag 5 november och söndag 6 november. Dessutom kommer de att delta i frågepaneler båda dagarna.

Cosplay stor del av Comic Con – kval till VM
I samarbete med NärCon anordnas ett antal cosplay-tävlingar under mässan. Bland annat ges chansen att tävla i Sveriges enda kval till VM i Cosplay – World Cosplay Summit i Japan. Vinnarna får äran att representera Sverige i WCS, som äger rum i Nagoya 2017. Det finns även chans att delta i det första direktkvalet till Cosplay-SM 2018.

Dessutom får Comic Con Stockholm besök av cosplay-ikonen Vampy Bit Me. Hon är en av de största cosplayarna i världen och fått stor uppmärksamhet bland annat för sin tolkning av karaktären D.Va från spelet Overwatch. Hon har även en show med The Nerdist och samarbetar med spelbolagen Capcom, Bandai, DC & CNN som officiell cosplayare.

Vampy Bit Me kommer att finnas på plats under mässans alla dagar för signering av autografer och fotografering i Talent Signing-området. Hon kommer även att delta i frågepanel under fredag 4 november samt lördag 5 november.

Över 60 utställare på plats
En stark line-up börjar ta form inför Comic Con Stockholm och över 60 utställare är nu klara, däribland DC Comics, Bandai Namco, Teknikmagasinet och Bonnier Förlag. Vidare finns ett spännande programschema fördelat på fyra scener. Här kan besökaren få ta del av knepen hur hen kan bli den nya Youtube-stjärnan eller uppleva kraften av en Star Wars-parad.

Pressackreditering
Nu har vi öppnat pressackrediteringen för Comic Con Stockholm 2016. Ackreditera dig här.

För senaste nytt besök: hemsidan eller Facebook-sidan.

För mer information om Comic Con Stockholm, kontakta
:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com