Två dagar fyllda av nyheter, inspiration och framtidsspaning

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2019 13:41 CET

Fullsatt under hållbarhetsdebatten med deltagare från Oatly, Volvo Group, Tetra Pak och Stora Enso.

Mötesplatsen som samlade hela produktionskedjan har precis avslutats på Malmömässan. Empack och Logistics & Distribution arrangerades parallellt med Industrimässorna, vilket bidrog till närmare 170 utställare som visade nyheter och framtidens teknik ifrån hela produktionskedjan.

Dessa två dagar lockade till sig 2 460 besökare som var på plats för att bland annat hitta nyheter inom smarta förpacknings- och etikettlösningar, effektiva lager – och logistiklösningar och utbyta erfarenheter inom branscherna.

”Det var mycket trevlig stämning inne på mässgolvet och det är underbart med alla sponta, fysiska möten som händer på en mässa!” – säger Emelie Törn, projektledare Easyfairs.

Per Holknekt och paneldebatter med några av de främsta profilerna från förpacknings- och logistikbranschen lockade flest åhörare på mässans tre scener. Det arrangerades även en konferens inom livsmedel, live-streaming av Logistikpodden, och ett branschmingel som främjade nätverk branschkollegor emellan. Det var två fullspäckade heldagar som innehöll någonting för alla.

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com

Kommentarer (0)

Kommentera