Ulf Alsing, CEO från Signex

​Välkommen till Signex MeetingPoint på Retail Experience Live den 15-16 maj på Kistamässan

Med fokus på kundbemötande i den fysiska butiken står Signex som värd för deras MeetingPoint under Retail Experience Live den 15 – 16 maj. Här kan besökaren ställa frågor direkt till namnkunniga experter om vikten att bygga den fysiska butiken på ett trovärdigt och långsiktigt sätt.

”Varför ska kunden handla i butiken, när de kan handla på nätet? Vi vet varför och kommer dela med oss av vår kunskap på mässan” berättar Ulf Alsing, CEO från Signex

Signex med vänner står som värd för deras MeetingPoint där besökaren kommer ha möjlighet att ställa frågor och få svar av experter på där den fysiska butiken står i centrum. Möt Dirk Ostermann, Ceo B.I.C Gmbh och få tips om hur du får ökad lönsamhet i din butik. Låt Mathias Haberland, CTO på Svenska Digital AB, berätta hur kunden rör sig i butiken och utefter detta skapa personliga erbjudanden. Detta är bara två av de totalt sex personer som kommer finnas till din hjälp på mötesplatsens två dagar.

”Värdskapet i butiken blir bara viktigare och viktigare för att nå kunderna idag och imorgon. Signex MeetingPoint kommer erbjuda våra besökare ny och viktig kunskap”, säger Lise Backby Moberg, projektledare Retail Experience Live.

Retail Experience Live är ett helt nytt mässkoncept som är utformat för att möta retailvärldens nya karta. Tanken är att Retail Experience Live ska bli en mötesplats och träffpunkt för branschen snarare än en traditionell mässa. En framtidens arena för framtidens retail.

Läs mer om Signex MeetingPoint här:

För mer information kontakta:

Lise Backby Moberg, projektledare Retail Experience Live lise.backbymoberg@easyfairs.com eller +46 735 64 07 00

Ulf Alsing, CEO Signex, ulf@signex.se eller 070-203 89 60

www.retailexperiencelive.se

www.signex.se

I linje med företagets mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i det optimala formatet.

Koncernen arrangerar idag 218 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2017–2018 drygt 157 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com