Verdensstjerner innen emballasjedesign kommer til Stockholm!

Når den etablerte Easyfairs-messen Empack flytter inn på Kistamässan 5.–6. oktober, er det sammen med messene Label & Print, Packaging Innovations og Luxury Packaging, som er nye på det nordiske markedet. Fire unike nisjemesser som til sammen utgjør Nordens største event innen emballasje og innpakning i 2016. Mer enn 200 utstillere fra over 20 land viser fremtidens teknikk og emballasjemateriale, innovativ emballasjedesign, smart packaging samt alt innen etikettering og merking. Dessuten inneholder foredragsprogrammet noen av verdens absolutt fremste eksperter innen blant annet emballasjedesign og print fra blant annet USA, Japan, Nederland og Storbritannia.

• Fra Japan kommer Fumi Sasada, formann for Japans Package Design Association (JPDA) og leder for rådet for Japans Design Association
  • Fra Storbritannia – Nancy Janes, WW Graphics Business Development Director, Hewlett-Packard
  • Nederland bidrar med DUS Architects, eksperter innenfor 3D-print, og Ronald Lewerissa, Creative Director i FLEX/the INNOVATIONLAB, som jobber med emballasjeinnovasjon for kunder som AKZO Nobel, Unilever, Albert Heijn, Philips, SAB Miller og LEGO
  • Fra USA kommer Debbie Millman, Karim Rashid og Leland Maschmeyer
  • Debbie Millman (New York) er forfatter, pedagog, varemerkestrateg og vert for podcasten Design Matters. Hun er Chief Marketing Officer i Sterling Brands, hvor hun har jobbet med mer enn 200 av de største varemerkene i verden, blant annet rebrandingen av Burger King og merchandise-varer for Star Wars
  • Karim Rashid (New York) er en av de mest produktive formgiverne i sin generasjon. Han har fått over 300 utmerkelser og jobber i over 40 land. Hans prisbelønte design inkluderer emballasje for blant annet Method, Paris Baguette, Kenzo og Hugo Boss
  • Leland Maschmeyer er Executive Creative Director og grunnlegger av Collins, et varemerke- og designbyrå i New York og San Francisco. Han har vunnet en rekke priser, og portfolioen hans inneholder blant annet en global oppfriskning av varemerkene Spotify, Aldo og Vitamin Water; utformingen av Microsoft Stores og emballasjedesign for Target og eos.

Fakta om Easyfairs emballasjeevent i Stockholm 2016
Hva? Nordens viktigste møteplass for emballasjebransjen i 2016. En komplett event hvor du finner: pakkemaskiner, emballasjeteknikk, innovative materialer, smarte emballasjeløsninger, etikettering- og merkingsutstyr, 3D-print, kreativ emballasjedesign, eksklusive luksusforpakninger m.m.
Hvorfor? Over 200 utstillere fra mer enn 20 land, 2 scener, konferanser og workshops, prisutdelinger, bransjemingel, nettverksaktiviteter m.m.
Sted? Kistamässan, Stockholm
Når? 5. oktober kl. 9–17 og 6. oktober kl. 9–16 Pris? Gratis! Hent inngangsbillett på www.easyfairs.com/forpackning
Mer informasjon? Jennie Heidenfors, prosjektsjef, +46 (0)31-899542, jennie.heidenfors@easyfairs.com

Easyfairs er en del av Artexis Easyfairs Group, et av Europas ledende messeselskap, som arrangerer 125 evenementer i 16 land og driver 8 anlegg i Benelux-landene og Skandinavia. Artexis Easyfairs har to forretningsområder som drives under to varemerker – Artexis, som eier og driver messeanleggene Kistamässan og Malmömässan, og messearrangøren Easyfairs, som gjennomfører mer enn 50 egne messer hvert år i Sverige. Les mer om Easyfairs på www.easyfairs.com