Den italienska ikonen Campari gör ett månadslångt gästspel på Eataly Stockholm

Med start lördag 13 oktober tar Campari över balkongen på Eataly Stockholm och lanserar en Campari Red Bar där det serveras drinkar baserade på den rubinröda drycken under en månads tid. Baren har öppet onsdag till söndag, 17.00 till midnatt (söndagar till 22.00) och ändrar karaktär under veckans olika dagar med gästspel och överraskningar av olika slag.

Inget annat varumärke är så förknippat med det pulserande italienska bar- och citylivet som Campari. Den bitterljuva aperitifen älskas numera i över 190 länder där den skänker stil, klass och elegans till drinkar och aperitifer. Nu tar Campari plats på Eataly med en unik specialbyggd bar på balkongen i La Piazza, i hjärtat av lokalen.

– Här kan du blicka ut över den fantastiska lokalen och göra en tidsresa från tidigt 1900-tal med en klassisk negroni till någon av våra nyskapade cocktails där vi låter Campari möta moderna smaker i nya spännande tappningar, säger Daniel Bengtsdahl, brand manager på Campari.

Tanken bakom Eataly är enkel. En plats med alla italienska delikatesser under ett och samma tak där du kan äta, handla och lära. Just lärandet är en viktig hörnsten i Eatalys filosofi och även det som gör det unikt som matmarknad. Under Camparis gästspel på Eataly erbjuds därför också kurser i drinkblandning i La Scuolaför de som vill ta sitt kunnande vidare till nästa steg. Den 24 och 31 oktober kan den nyfikne lära sig mer om italienska cocktails i klasser ledda av Fredrik Löwenhamn, brand ambassador, Campari.

Se mer information på www.eataly.se/kurser

För mer information, vänligen kontakta:

Tanja Määttä, presskontakt Eataly, media@eataly.se eller 072-360 97 17.

Daniel Bengtsdahl, brand manager Campari, daniel.b@nigab.se eller 070-894 88 88.

• Alkoholhaltiga drycker

• Stockholm

Lördag 17 februari öppnar Eataly i den före detta biografen Röda Kvarns lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm. Eataly Stockholm omfattar närmare 3000 kvm saluhall, restauranger, barer, café och skola. Eataly är dedikerat till att äta, handla och lära, helt i andan av företagets motto ”ät bättre, lev bättre”.

Eataly lägger också stort fokus på lokala producenter, som bidrar med färska råvaror och ingredienser som ett komplement till de italienska produkterna. Sedan Oscar Farinetti öppnade första Eataly i Turin 2007, har filosofin spridit sig till fler än 12 länder runt om i världen och Eataly Stockholm blir den 40:e saluhallen. Eataly Stockholm har öppet alla dagar i veckan.