Ebab bjuder in till inflyttningsfest i hållbar anda

Den 10 maj öppnar Ebab dörrarna till sina nya lokaler i Söderstaden och bjuder därmed in till inflyttningsfest. Temat och fokus kommer att ligga på hållbarhet, och besökarna får under dagen bekanta sig med Ebabs hållbara huvudkontor.
– Vi kommer bland annat att erbjuda föreläsningar inom hållbarhet, lyfta viktiga frågor i branschen och utbyta erfarenheter, säger Ellinor Olsson, hållbarhetschef Ebab.

Under många år har Ebab engagerat medarbetare, kunder, politiker och leverantörer genom olika aktiviteter. Den senaste tiden har Ebabs största fokus varit hållbarhet, där de så sent som i början av april släppte en ny hållbarhetsrapport. Som ytterligare ett steg i hållbarhetsarbetet bjuds det nu in till inflyttningsfest, en fullspäckad dag med frukostseminarier, föreläsningar och efterföljande mingel. Besökarna kommer att kunna delta i diskussioner om den snabbt växande Söderstaden, lyssna på trendspaningar kring hållbarhet samt hur Ebab praktiskt arbetar med direktiven från Boverket.
– Det kommer verkligen att finnas något för alla som är intresserade av att veta mer om hållbarhet och om oss. Under dagen finns det också möjlighet att få en rundtur i våra aktivitetsbaserade lokaler och få fördjupad kunskap kring våra olika erbjudanden och projekt, säger Ellinor Olsson.

Inspirerande föreläsningar
Dagen börjar med frukostseminariet Utmaningar i branschen – hur bygger vi klimatsmart och räknar på koldioxid utifrån ett livscykelperspektiv. Talare är bland annat Malin Lindfors Speace, senior rådgivare på Ethos, Martin Erlandsson, IVL Svenska Miljöinstitutet och Tove Hesslow, miljösamordnare på Ebab.
– Vi vill att besökarna ska få lyssna till våra engagerade kollegor från branschen, för att tillsammans inspireras och lära oss mer om att bygga klimatsmart. Här kommer vi till exempel att dela praktiska erfarenheter från verkliga uppdrag, fortsätter Ellinor Olsson.

Dessutom hålls en föreläsning med fokus på trä som hållbart byggmaterial, med arkitekten Randi Agusten från Helen & Hard och Jessica Szyber från Stora Enso. För de som vill veta mer om den växande stadsdelen Söderstaden väntas också en föreläsning inom ämnet tillsammans med stadsbyggnadsborgarråd Joakim Larsson, Fabeges VD Christian Hermelin och Karolin Forsling, utsedd till en av världens mest innovativa stadsutvecklare. Dagen avslutas med ett mingel på Ebabs takterrass, med en fantastisk vy över Söderstaden.
– Inflyttningsfesten är ett viktigt event eftersom vi är en nationellt ledande aktör inom hållbarhet och vill visa vägen för andra. Det är ett bra tillfälle för oss att få visa våra nya lokaler, inspirera branschen och samtidigt få umgås och ha en trevlig dag, avslutar Ellinor Olsson.

Ebabs Inflyttningsfest
När: 10 maj, kl. 08.30-17.00, med efterföljande mingel
Var: Pastellvägen 6 i Söderstaden
Läs mer och anmäl dig här: https://kunskap.ebab.se/event-heldag-om-hallbarhet