Säljstart för miljöklassade bostadsrätter - Patriam Edsviken

Patriam Edsviken är nu redo för säljstart. Totalt kommer 56 lägenheter i varierande storlekar säljas till en målgrupp som uppskattar ett exklusivt och hållbart boende. Fastigheten kommer att certifieras som Miljöbyggnad.

Alla material både exteriört och interört är förstklassiga och hållbara. Resultatet blir ett boende med bestående värden som främjar en hållbar livsstil, vilket även innebär lägre driftskostnader.

Hållbara beslut finns i varje skede. Det gäller till exempel materialval, ytplanering, energiförsörjning och utformning av grönytorna runt husen. På innegården finns möjlighet att odla blommor, grönsaker eller örter. Ett insektshotell lockar nödvändiga flygfän för att ta hand om pollineringen. Redskap delas från en gemensam verktygsbod.

Hållbarhet är också social. För att stärka banden till grannar och vänner, skapa en tryggare miljö finns även ett vintergrönt orangeri för möten och fester.

Den 12 oktober 2016 mellan 17:00 - 21:00 är det säljstart av Patriam Edsviken. Projektetet presenteras på Edsvik konsthall.

Patriam är Ebabkoncernens varumärke för det bostadsutvecklingsbolag som utvecklar exklusiva och hållbara bostäder.

• bostadsutveckling
  • projektutveckling