Ebeco relanserar hela golvvärmesortimentet

Den första september lanserar Ebeco 5-serien, en ny serie golvvärmetermostater. Den innehåller modellerna EB-Therm 55, EB-Therm 205 och EB-Therm 355, utvecklade för avancerad temperaturstyrning av främst golvvärme. I samband med lanseringen uppdateras både innehåll och förpackningsdesign för hela golvvärmesortimentet. Samtliga golvvärmekit kommer att innehålla den nya termostatserien från och med september.

Termostaten är golvvärmesystemets hjärta och hjärna
Oavsett om du efterfrågar ett enkelt analogt reglage eller en display med fullständig kontroll över energisparprogram och driftsstatistik, så finns ett styrningsalternativ för dig i Ebecos 5-serie. ”Vår mission är att tvätta bort fördomarna om uppvärmning med elektrisk golvvärme. Många tror att det är ett dyrt och energislukande alternativ. Tvärtom är det en effektiv värmekälla till låg investeringskostnad” säger Julia Lorenz, produktkoordinator på Ebeco. Men en förutsättning är att anläggningen styrs av en modern termostat. Den håller jämn temperatur i bostadens olika rum och ger möjlighet att anpassa uppvärmningen till ditt verkliga behov under dygnet.

En formstarkare termostatserie
Termostaten är också systemets ansikte, eftersom det är den enda delen av golvvärmen du ser. Den nya serien termostater är designad av Dennis Kanter från Kanter & Karlsson. Han beskriver tankarna bakom 55 och 205: ”Med enkla rundade former upplevs som både vänlig och diskret, en balanserad form som speglar kombinationen av avancerad styrteknik och enkel användning”. Om 355 säger han ”En kombination av en harmonisk men lekfull användning av ytor som tydligt speglar en högteknologisk produkt, stora tydliga knappar och display som ger användaren bra kontroll och översikt ger en termostat som både tål att användas och att synas.” Läs mer om termostaterna i separat pressmaterial.

Ny förpackningsdesign
De nya golvvärmeförpackningarna har fått en modern design i en varm färgskala. Bakgrundsfärgen är röd, orange eller gul beroende på vilken termostatmodell som ingår i kitet. Fokus har varit att hitta en design som är profilerande såväl som informativ, med tydliga bilder och fakta om innehållet. Olika golvmaterial har fått en tydlig del i designen, eftersom de olika kiten är avsedda för olika material. Förpackningarna har formgivits inhouse hos Ebeco.

Ebeco har golvvärme för alla rum och golv
Ebecos elektriska golvvärmekit finns för alla golvmaterial och användningsområden. Cable Kit är en serie med värmekabel på trumma, för flexibel installation. Thermoflex Kit innehåller självhäftande matta med färdigmonterad värmekabel, perfekt för regelbundna ytor med få hinder. Foil Kit är en tunn golvvärmefolie för trä- och laminatgolv. Som komplement till golvvärmekiten finns tre olika isolerskivor. Sortimentet ger möjlighet att kombinera ett energismart golvvärmesystem för varje installation. Isolerskivan förhindrar värmeläckage, omvänd fuktvandring och snabbar upp systemet avsevärt. Tillsammans med termostaternas energisparprogram blir förutsättningarna optimala ur energiförbrukningssynpunkt.