En av marknadens mest mångsidiga termostater blir nu ännu mer talangfull

Ebecos DIN-monterade termostat EB-Therm 800, en av marknadens mest mångsidiga termostater har nu blivit ännu mer talangfull. Med två nya givare, en för takanläggningar och en för markanläggningar, blir termostaten ännu mer komplett, effektiv och energisparande. Som professionell användare blir effektivare genom att alltid kunna välja samma produkt för olika anläggningar.

Ebeco lanserade EB-Therm 800 för två år sen för att erbjuda en termostat för alla situationer. Men hjälp av två års erfarenheter kompletteras nu termostaten med separata givare för tak- och markanläggningar som gör termostaten ännu mer effektiv och energisparande. Med de nya givarna värmer anläggning bara när det verkligen behövs. Givarna känner av fukt, när det är risk för frost eller snö slås anläggningen på, annars är den avstängd även om temperaturen närmar sig fryspunkten. Precis som resten av EB-Thermserien erbjuder EB-Therm 800 stora möjligheter till energismart styrning. I alla driftslägen finns energisparprogram alternativt timerfunktioner som gör att anläggningen bara värmer när du vill.

Eb-Therm 800 har fyra driftslägen som är anpassade för specifika förhållanden – värme, kyla, industri och max/min. Den passar till styrning av kylrum och golvvärme lika väl som högtemperaturprocesser på oljeraffinaderier, eller snösmältningsanläggningar för isfria tak.

Termostaten finns på välsorterade elgrossister.

• energibesparande
  • energieffektiv
  • energismart
  • energy saver
  • termostat
  • värmekabel

På Ebeco har vi jobbat med värmelösningar sedan Ebbe Larsson grundade bolaget i slutet av sjuttiotalet. Genom tiderna har vi presenterat en rad innovationer som kommit att forma marknaden för värmekabel. Idag är vi ett familjeföretag som har marknadens mest kompletta sortiment av golvvärme, och värmelösningar inom fyra olika områden: inomhus, utomhus, byggnation och industrin. Med dessa kan vi råda bot på många kalla problem, allt från frostskydd av sommarstugor till effektiva system för processindustri. Värme är den röda tråden.