FÖRLÄNG SOMMAREN! Med golvvärme i uterummet kan du njuta längre.

Det är få rum som uppskattas så mycket som ett uterum. Tänk att kunna använda uterummet från tidig vår till sen höst, sent in på småtimmarna - utan att behöva frysa! Det kan du med Ebeco Multiflex golvvärme, som är speciellt framtagen för uterum.

Sommar så länge du vill

Det finns ingen anledning att begränsa användandet av ditt uterum till bara när det är varmt ute. Golvvärme är ett oslagbart sätt att få en skön värme i ditt uterum. När golvet värms upp får du en utmärkt värmefördelning och mindre golvdrag. Du behöver inte längre sitta precis under infravärme eftersom värmen sprids jämnt över hela rummet på ett behagligt sätt.

Klarar de hårdaste krav

Vid uterum ställs andra krav på golvvärmesystemen än vid uppvärmning i andra delar av huset. Framför allt krävs en högre effekt än inomhus för att uppvärmningen skall bli tillräcklig. Multiflex är konstruerad för att klara de hårdaste krav. Kabeln är isolerad med teflon och har extra hög temperaturtålighet, vilket ger kabeln en mycket lång livslängd. Eftersom den är serieresistiv så uppnås konstant värmeeffekt med återledare. Och eftersom Ebecos golvvärme är ett elburet värmesystem behöver du inte oroa dig för att rören fryser under vintern som kan hända med vattenburen golvvärme.

Produktinformation

Multiflex finns i 12 olika storlekar. Kablarna levereras på trumma med en praktisk trumhållare. Gjut in kabeln i 50 mm betong. Rekommenderad effekt i uterum är ca 130–160W/m² som uppnås när  Multiflex 20 installeras med ett c-c-avstånd på ca 12–15 cm. Enligt föreskrifter från Elsäkerhetsverket ska alla system för värme i golv förläggas och anslutas till elnätet av behörig installatör.

Få ut allt av ditt uterum och bygg in golvvärme för alla härliga men kyliga kvällar. Multiflex finns i välsorterade byggvaruhus. Du hittar din närmaste butik och installatör på ebeco.com.

• uterum

• Göteborg

Spara energi med Energy Saver! Ebeco slår ett slag för modern och energismart elektrisk golvvärme.

När man talar om fjärilseffekten menar man att mycket små händelser och insatser kan få stora effekter i slutändan. Om vi alla tar vårt ansvar och gör vad vi kan för att minska vår förbrukning av jordens resurser, så kan vi komma långt. För att visa att modern golvvärme kan vara energieffektiv har vi tagit fram Energy Saver-symbolen. Med den märker vi våra mest energibesparande produkter.